Dvotaktni motori su nestali iz motornih vozila, a razlog su visoke emisije, prije svega, te uzak ‘prozor’ u kojem razvijaju snagu. S druge strane, razvijaju veliku snagu u odnosu na masu i obujam te su mnogo jednostavniji od četverotaktnih motora. Znaimljiva je vijest da je Mazda nedavno patentirala dvotaktni motor s kompresorom.
Dizajn se temelji na Mazdinoj tehnologiji Skyactiv X i obećava poboljšanu ekonomičnost goriva. Postojeći četverotaktni motor tvrtke koristi napredni režim kompresijskog paljenja za pokretanje motora s manjom mješavinom goriva i zraka radi poboljšane učinkovitosti, uz zadržavanje tradicionalnog paljenja iskrom za rad pod velikim opterećenjem i velikom snagom gdje kompresijsko paljenje postaje nestabilno. Ovaj dvotaktni dizajn implementira istu ideju paljenja.
Dvotaktni motor ima kompresor koji se pokreće pomoću radilice i koji pomaže kod čišćenja – procesa u kojem se izgorjela smjesa izbacuje i svježa mješavina zraka i goriva ulazi u motor. Kako dizajn dvotaktnog motora ima ispušne i usisne ventile otvorene barem djelomično u isto vrijeme, kompresor koji tjera svježi zrak u motor uvelike pomaže u ovom procesu. Promjenjivo vrijeme ventila također se koristi na motoru za kontrolu omjera kompresije.
Zasad nije poznato gdje bi Mazda mogla aplicirati ovaj motor i koje bi bile njegove performanse.