Ekstremne cijene dizela tjeraju vlasnike dizelskih motora na razmišljanje o alternativama – ali stručnjaci savjetuju da ne točite lož ulje ili ulje za salatu. Cijene goriva rastu mjesecima, a sa ruskim napadom na Ukrajinu probile su gotovo sve granice. Primjerice, gorivo u Njemačkoj košta više nego ikad, a dizel je skuplji od supera. Čak niti oslobađanje naftnih rezervi nije u kratkom roku imalo veći cjenovni učinak. Ovo je potpuno nepoznata situacija za vlasnike dizel motora, budući da je dizelsko vozilo gotovo uvijek bilo jamstvo relativno jeftinog prijevoza. Neki vlasnici dizelaša u Njemačkoj zato su počeli razmišljati o alternativama za punjenje spremnika.
Litra repičinog ulja trenutno je dostupna u diskontima po cijeni od 1,50 do 1,80 eura po litri. Donedavno nikome ne bi palo na pamet zamijeniti dizel njime, ali trenutna cjenovna situacija dovela je i do takvih razmišljanja. Neki bi mogli doći i na ideju da iskoriste loživo ulje. No, prema Njemačkom autoklubu (ADAC), niti biljno ulje niti lož ulje nisu prikladni za spremnik vozila. Najveći problem biljnog ulja je razlika u viskoznosti u odnosu na konvencionalni dizel. Biljna ulja dovode do poteškoća pri pokretanju i negativno utječu na performanse kao i na vijek trajanja motora.
Prema ADAC-u, pumpa za ubrizgavanje i mlaznice za ubrizgavanje nisu dizajnirane za viskoznije biljno ulje, zbog čega sagorijevanje nije optimalno. To ne znači samo smanjene performansi motora, nego također može uzrokovati oštećenje motora. Prema riječima stručnjaka, stariji dizelski motori s razdjelnim pumpama za ubrizgavanje bili su iznimka, ali samo na kratko vrijeme. Naime, čak i kod ovih agregata životni vijek je ograničen ako se dulje koristi s biljnim uljem.
I budite oprezni: ako svoj automobil koristite s jestivim uljem, činite utaju poreza jer se na ulje iz supermarketa ne naplaćuje porez na gorivo. Točenje lož ulja umjesto dizela zakonom je strogo zabranjeno – jer se lož ulje drugačije oporezuje, a postoje i tehnički rizici za motor s loživim uljem. Slabiji cetanski broj znači da motor može puštati više štetnih plinova. Zbog niže mazivosti moglo bi doći do smanjenja performansi i povećanog trošenja pumpi za dovod goriva i sustava ubrizgavanja.