Trideset godina Renaultovog klasika: Twingo je mali automobil velikog srca!

Renault je modelom Twingo revolucionarizirao mobilnost u prenapučenim svjetskim metropolama, ponudivši mladenački šarm uparen sa jednostavnošću, minimalizom, fleksibilnošću i prostornošću kao receptom uspjeha

Twingo će za mnoge biti poput kućnog ljubimca! Patrick Le Quément, voditelj projekta Twingo, proročanski je branio pred Raymondom Lévyem, šefom koncerna Renault, završni prototip projekta X-06. Le Quémentu je to bio prvijenac za Renault, a s minimalističkim proračunom od 500 milijuna eura u svega četiri godine razvoja napravio je čudo od automobila.

Tzv. One Box koncepcija koja je primjenjena i na Espaceu, pokazala se univerzalnim uspijehom i unikatom uz pomoć kojeg Twingo sve do 2007. uz neznatne korekcije osvajao kupce. I oko imenovanja automobila Renault je imao problema. Netom pred prezentaciju u jesen 1992. u kombinaciji su bili nazivi Tango, Tonga i Mignon. Konačno rješenje i umjetnički štih dao je Manfred Gotta, poznati „kralj imena“ iz Frankfurta, koji je ime Twingo okarakterizirao kao simbolom originalnosti i slobode. Twingo je u stvarnosti bio upravo to!

Kako su i sami predstavnici Renaulta zaključili pri predstavljanju – Renault je sa Twingom ponovno otkrio automobil! Velike staklene površine, kratki poklopac motora i prtljažnik s okomitim i velikim vratima bili su prepoznatljiva karakteristika praktičnosti. U samo 2347 mm osovinskog razmaka Renault je optimizirao fantastično prostrani interijer. Dodatni adut bila je stražnja klupa koju ste mogli pomicati po dužini 17 cm i time oslobađati prostor putnicima ili prtljazi. Preklapanjem stražnje klupe prtljažnik je rastao na senzacionalnih 955 litara.

Sa svojom dužinom od 3430 mm Twingo je na prvi pogled podsjećao na Van u mini formatu. U interijeru je Twingo bio inovativan sa centralno postavljenim digitalnim brzinomjerom i pokazivačima goriva, sa mnoštvom pretinaca i pun nekonvencionalnosti. Jedino što ste od opreme mogli u startu prodaje naručiti bio je klima uređaj i krovni otvor s roletom koji je davao cabrio feeling. Ispod poklopca motora ostao je još jedini dašak konzervatizma u obliku starog benzinca četverocilindraša sa 1239 ccm i 55 KS koji je porijeklo vukao još iz modela Renault 12. Kupci su se morali u pogledu motorizacije zadovoljiti tada samo sa tim agregatom.

Već 1993, kada i započinje prodaja, mali Renault je prodan u 125.000 primjeraka, a to je bio tek početak uspješne odiseje. Twingo je bio mlad i bio je automobil za mlade ljude. U skladu s tim načelima Renault je ponudio žive boje karoserije i uzorke platna sjedišta, a kojima se kupcima omogućio dašak potrebnog  individualizma. Renault 1994. započinje s kontinuiranim dvogodišnjim modnim osvježenjima kojima je i Twingo pratio aktualne trendove nudeći nove uzorke presvlaka, boja karoserije ili opreme. Prva od trendi kolekcija nazvana je Easy, a u sklopu koje Twingo dobiva paket električnih dodataka poput podizača stakala, vanjskih retrovizora, centralno zaključavanje sa daljinskim upravljačem.

Najvažnija novost je tu automatski mjenjač pomoću kojeg je gradski jurišnik postao još nadmoćniji u svakodnevnoj gradskoj vrevi. Nakon dugog čekanja i Twingo je dobio vozački zračni jastuk, a konačno i servo upravljač. Osim u Flinsu Twingo se izrađivao i u španjolskom Valladolidu, dok su motori dolazili iz portugalske tvornice Cacia. Do ljeta 1996. Renault je proizveo 800.000 primjeraka prodanih u 25 zemalja širom svijeta, da bi 30. lipnja 1997. sa proizvodnih traka sišao i milijunti primjerak.

Prvi značajniji facelift na Twingu je izvršen 1998. Osnovna koncepcija ostaje ista, a dizajneri su se tek poigrali s detaljima poput branika u boji karoserije, integriranim svjetlima za maglu u prednjem braniku te novim pokazivačima smjera sada integriranim u glavna svijetla. Mališan je sada dobio konačno i potentniju motorizaciju. 1.2 litarski benzinac davao je 60 KS i to bez dodatnog povećanja potrošnje goriva. Poboljšane su i kočnice, a u cilju poboljšanja udobnosti stavljene su gume 155×13. Sa tim „novim“ Twingom Renault je poboljšao značajno pasivnu sigurnost s posebnom pažnjom na bočni udar u vrata. Rezultat je bio činjenica da je mali Twingo po pitanju sigurnosti putnika sasvim na razini većih Renault modela. U sigurnosnom centru Lardy u srazu s Lagunom pri 50 km/h putnici u Twingu bili su ugroženi ispod kritične točke.

Sada su prednji zračni jastuci serijska oprema na većini tržišta uz četiri sigurnosna pojasa, a ponegdje je Twingo imao i dva bočna zračna jastuka. Treći i posljednji facelift Twinga napravljen je 2000-te. Najveće novosti su uvođenje drugog motora u ponudu. Radilo se o četverocilindarskom 1.2 16V agregatu sa sada 75 KS i racionalnom potrošnjom od svega 5,9 l/100 km. Druga senzacija u klasi Twinga je Quickshift 5 mjenjač s pet brzina koji zamjenjuje dotadašnji Easy automatik. Vozač je mogao pomicanjem ručice mjenjača prema naprijed birati izmjenu u višu brzinu, a pomakom u nazad u nižu brzinu. Naravno, mogao se koristiti i u potpunosti automatski sistem rada mjenjača.

Osam godina nakon prezentacije Twingo je sada dostupan već sa pet nivoa opremljenosti: Authentique, Expression, Liberty, Privilége i naposlijetku nobl izdanje Initiale. Twingo je postao i modna muza tako su tijekom godina promovirane specijalne serije poput Twingo Kenzo kojem je kreator dizajnirao interijer 1994. i 2004. 1996. predstavljen je Twingo Benetton sa posebnim dizajnom sjedišta i naplataka. Treća posebna edicija je Twingo Elite Models iz 1997. kojim je proslavljena 40-ta obljetnica ove agencije i milijunti Twingo. Na popisu dodatne opreme je već i mogućnost narudžbe kožnih sjedišta, navigacijskog sustava…

Sa 1,2 16V benzincem snage 60 KS u kombinaciji s Quickshift 5 mjenjačem dolazi model Twingo Eco, čija je potrošnja od 4,9 l/100 km na nivou dizelaša, a emisija CO2 iznosi tek 118 g/km. Pred sam kraj proizvodnje Twingo je dobio i električnu verziju tek kao proizvod za gradske službe Pariza. Renault nije prvi Twingo promatrao kroz prizmu sporta. No, zato su to s entuzijazmom činili brojni fanovi dodavši mu dozu dinamičnosti i atraktivnosti.

Tako je ekipa Bougnat Racing u Twingo ugradila 1,4 16V motor Clia RS koji je davao 160 KS. U drugom slučaju za utrku 24 sata Pariza Twingo je dobio straga 3,5 litarski turbo sa šest cilindara i 310 KS, a u toj verziji imao je i pogon na sve kotače. Twingo je bio često i predmet dokazivanja kreativnosti pojedinaca. Twingo Jet bio je projekt sa ugradnjom mlaznog motora snage 2200 KS. Do stotke je trebao ispod 4 sekunde, a mogao je postići 300 km/h! U četiri minute potrošio bi 52 l kerozina.

Dizajner Luc der Clairfayt napravio je pick up verziju za vatrogasce i Safari Twingo, a Philippe Holland od Twinga je napravio cabriolet. Premda je ljubav tržišta i Twinga mjerena u 2,42 milijuna prodanih primjeraka i dalje bila vatrena, ne znači da bi i trajala vječno. Pojavljivanje koncepta Twingo u Parizu 2006. bila je samo najava za potpuno novi automobil koji je predstavljen u ožujku 2007. Prvi Twingo je u Kolumbiji opstao u proizvodnji sve do 2013! Nove generacije do danas nisu uspjeli srušiti prodajni rekord klasika kao niti njegovu karizmu među obožavateljima.