U Atlantskom oceanu nedavno je potonuo brod Felicity Ace koji je prevozio više od 3800 automobila, a s njegovom havarijom, požarom i nepovratnim odlaskom na dno pojavilo se i niz pitanja. Jedno od njih je – kako je požar započeo?
Mitsui OSK Lines (MOL) vlasnik je Felicity Acea. Brod japanske tvrtke prevozio je u SAD posljednju seriju proizvedenih Lamborghini Aventadora, mnogo Volkswagena, Audija i Porscea te čak i jednu rabljenu Hondu Prelude. Potonuće je Japance koštalo 500 milijuna dolara. Uzrok požara će vjerojatno ostati misterij, ali sumnja se da su električna vozila koja su bila na brodu pridonijela žestini požara. Glasnogovornik MOL-a rekao je za Splash da tvrtka ima novu politiku kojom se za sada zabranjuje prijevoz rabljenih električnih vozila. Politika se odnosi samo na električna vozila, a hibridima je i dalje dopušteni prijevoz.
Kao dio standardne prakse, prije transporta MOL provjerava vozila s motorima s unutarnjim sagorijevanjem te se gleda ima li curenja goriva ili ulja koje bi moglo predstavljati rizik od požara. Glasnogovornik je istaknuo da je to trenutno teže učiniti s rabljenim električnim vozilima. MOL je potvrdio da ta politika nema nikakve veze s incidentom Felicity Acea. Glasnogovornik je naglasio da je do odluke došlo zbog revizije politike potaknute sve većim brojem rabljenih električnih vozila koje je tvrtka primala za prijevoz.
Studije su otkrile da su električna vozila manje zapaljiva od ostalih vozila. Stoga se odluka MOL-a u tom pogledu može činiti neobičnom, ali i i za nju postoji opravdanje. Požare na električnim vozilima teže je ugasiti, a u uvjetima na brodu oni mogu biti kobni, odnosno mogu potaknuti širenje vatre. U MOL-u su očigledno procijenili da će smanjiti rizik zabranom prijevoza rabljenih električni vozila, ali, zanimljivo, i dalje prevoze nova električna vozila.