Ako su električni automobili budućnost, a vjerojatno jesu, onda bi trebalo osigurati da budu dostupni i onima koji danas kupuju Polo, Clio, Yaris i slična mala gradska vozila. Odnosno, neki od njih morali bi biti cjenovno prihvatljivi. Najnovija zbivanja u svijetu, ratovi, sankcije i nestašice, podignuli su cijene nekih sirovina na razinu koja više nije prihvatljiva.
Bez litija nema baterija u električnim automobilima, kao što bez kakaa nema čokolade ili vina bez grožđa. Doduše, okus nekih od najjeftinijih vina budi sumnju da su u svom prethodnom životu ikada bila grožđe… Šalu na stranu, velika potražnja za litijem njegovu je cijenu podignula za 500 posto, kako izvještava Bloomberg, a to bi novim električnim automobilima moglo dodati novih 1000 eura na ionako previsoke cijene. Umjesto smanjenja cijena, one će rasti.
Isto se odnosi i na opskrbu drugim metalima koji se koriste u proizvodnji baterija, kao što su nikal, grafit i kobalt, na koje je utjecao i rat u Ukrajini, što je još više pogoršalo situaciju.
Tesla može izgraditi gigatvornicu za otprilike dvije godine, katodna postrojenja mogu se izgraditi za kraće vrijeme, ali može potrajati i do 10 godina za podizanje ekološki prihvatljivog postrojenja za rudarenje i dobivanje litija.
🔋 Lithium price ($/tonne):
2022: $78,032
2021: $17,000
2020: $6,800
2019: $11,310
2018: $14,660
2017: $12,070
2016: $8,840
2015: $5,110
2014: $4,680
2013: $4,750
2012: $4,450— World of Statistics (@stats_feed) April 8, 2022
Proizvođači automobila pokušavaju smanjiti sadržaj litija u baterijama, a neki stručnjaci sugeriraju da bi recikliranje starih baterija moglo zadovoljiti 16 posto godišnje potražnje do 2035. Tada bi se trebala pojaviti nova tehnologija baterija koja bi mogla smanjiti potražnju za litijem. Mnogo je tu možda i pretpostavki…