Rizik od smrti biciklista i pješaka je 50 posto veći ako ih udari vozilo od 1800 kilograma umjesto vozila od 1200 kilograma. Ovo je zaključak nove studije belgijskog instituta Vias. Prvi put su podaci o nesreći spojeni s bazom podataka o registriranim vozilima. Cilj je bio identificirati karakteristike vozila koje povećavaju utjecaj nesreća s pješacima i biciklistima te onima koji se voze na električnim romobilima i motociklima. Za studiju su analizirane sve nesreće u Belgiji između 2017. i 2020. godine.
– S jedne strane, vozila postaju sve sigurnija jer su opremljena aktivnim i pasivnim sigurnosnim sustavima. S druge strane, ovoj pozitivnoj evoluciji djelomično se suprotstavlja povećanje mase. Bolja zaštita ranjivih sudionika u prometu stoga je jedan od velikih izazova u nadolazećim godinama – rekao je Vias.
U pravilu, teški automobili su SUV-ovi te neke limuzine visoke klase. Ova vrsta automobila je već neko vrijeme na udaru kritika u Europi. Prema riječima gradonačelnika Berlina, takvim automobilima nalik tenkovima nije mjesto u gradu.