Neobična priča o brodu koji je trebao biti ponos flote kruzera. Planovi za pokretanje Global Dreama II, jednog od najvećih brodova kruzera na svijetu, odbačeni su nakon što su njegovi investitori ranije ove godine podnijeli zahtjev za bankrot. Trup broda krenut će vjerojatno na svoje prvo i posljednje putovanje na otpad, objavio je The Guardian.
Gradnja broda u brodogradilištu je proces koji traje godinama. Tijekom tog razdoblja, prioriteti se mogu promijeniti ili je moguća gospodarska kriza koja pogubno djeluje na industriju turizma. Global Dream II stradao tijekom pandemije koronavirusa, trup broda je bio kompletan s motorima i drugim mehaničkim sustavima, ali nije bilo sredstava za njegovo dovršenje. Brod za krstarenje dugačak 340 metara pripada tzv. Globalnoj klasi divovskih oceanskih brodova. Ovo je druga najveća klasa oceanskih brodova, odmah iza brodova klase Oasis Royal Caribbean Cruisesa.
Proizvođač ove klase brodova, MV Werften, tvrdio je da brodovi imaju 2500 putničkih kabina na 20 paluba i da mogu primiti do 9000 putnika tijekom špice sezone. Dizajniran za korištenje na azijskim tržištima, ova klasa brodova za krstarenje ima zabavne parkove, kazališta, restorane, trgovačke centre, kina, kao i sportske sadržaje na brodu.
Planovi MV Werftena također su uključivali korištenje umjetne inteligencijeza mnoge usluge usmjerene na klijente, dok su također koristili sustave za prepoznavanje lica kako bi se minimiziralo čekanje, što ga čini tehnološki najnaprednijim brodom za krstarenje na planetu, tvrdi web stranica. Global Dream II, prvi u svojoj klasi, trebao je napustiti brodogradilište 2021., ali potražnja za krstarenjima je pala tijekom krize koronairusa. U siječnju 2022. MV Werften je podnio zahtjev za stečaj, a administratori su počeli tražiti opcije za unovčavanje imovine brodograditelja. Brodogradilište je prodano tvrtki ThyssenKrupp Marine System, koja planira graditi podmornice, fregate i korvete na tom mjestu počevši od 2024. godine.
Stečajni upravitelji traže prodaju motora i dijelova strojeva Gloal Dreama II, nakon čega će se trup prodati. Budući da je konstruiran za azijska tržišta, kabine, paluba i pogonski sustav zahtijevat će značajne promjene prije nego što se može koristiti u Europi ili Sjevernoj Americi, što će zahtijevati više ulaganja u brod, rekao je An Bord u svom izvješće. Ne javi li se kupac, brod ide u rezalište.