Toplinski val muči Britance koji imaju drugačije standarde: Njihove ceste, pruge i piste zračnih luka se deformiraju…

Zbog visokih temperatura savijaju se tračnice, a ceste postaju masne i nesigurne...

Kada cijelu infrastrukturnu mrežu gradite prema jednom obrascu – blagih ljeta, a potom se danima pržite na 40 stupnjeva – to nije dobro. Ekstremne temperature dovele su do velikih problema i poremećaja na britanskim željeznicama, s vlakovima koji voze sporo, a na nekim prugama promet je zatvoren. Piste zračnih luka i neke ceste također su pokazale da mogu biti osjetljive na vrućinu, piše The Guardian.

Čelične tračnice se šire i savijaju na vrućini – bez obzira na klimu. Prema Network Railu, željeznice diljem svijeta dizajnirane su za rad na vanjskim temperaturama do 45 stupnjeva. U Velikoj Britaniji standard je drugačiji i čelične tračnice mogu izdržati 27 stupnjava, odnosno malo više od toga. Kada vanjska temperatura dosegne 40 stupnjeva, tračnice mogu doseći 60 stupnjeva, proširiti se i savijati. Vlak koji brzo putuje preko tračnica može ubrzati taj proces zbog topline uzrokovane trenjem i mogao bi biti u većoj opasnosti od iskakanja ako dođe do savijanja, a zato se uvode ograničenja brzine za vlakove.

Nadzemne žice na elektrificiranim rutama također se šire i popuštaju na vrućini, a skupljaju se na hladnom vremenu. Inženjeri imaju rješenja, s automatskim ublažavanjem napetosti sustavom remenica, ali na kraju će protuutezi udariti u tlo i žice će opet popustiti, zbog čega postoji veća vjerojatnost da će se zapetljati u pantograf, uređaj na vrhu vlaka koji izvlači energiju iz vodova.

Autoceste i strateške ceste izgrađene su s modificiranim asfaltnim površinama s kojima ne bi trebalo biti problema jer su otporne do temperature površine od 60 stupnjeva ili temperature zraka od 40 stupnjeva. Međutim, osnovni asfaltni materijali koji se koriste na lokalnim cestama mogu početi omekšavati kada dostignu temperaturu od 50 stupnjeva. U tom trenutku cesta može postati mekana i masna, a automobilima je teško kočiti. Zbog toga su općine stavile u pripravnost kamione za prskanje da posipaju ceste pijeskom i prašinom. Oko 4% britanskih cesta izgrađeno je od betona, koji je popularniji u inozemstvu za autoceste i autoceste i može biti otporniji, ali nije imun na probleme ekstremnih temperatura kao što pokazuje i zatvaranje autoceste A14. Cesta a u blizini Cambridgea ima asflatni sloj preko starih betonskih ploča koje su se širile i savijale na vrućini, stvarajući neravnine…

Visoke temperature prouzročile su i podizanje asfalta na malom dijelu staze u zračnoj luci Luton. To je popravljeno i zasad je pista otvorena.