Najveći dizelaš na svijetu za pogon divova na oceanima: Težak je 2300 tona i ima više od 100 tisuća KS!

S njim čak i najveći kontejnerski brodovi mogu postići najveću brzinu od oko 27 čvorova, odnosno oko 50 km/h

Veliki brovi koji plove svjetskim moraima i oceanima trebaju i velike motore, a najveći do njih je Wärtsilä-Sulzer RTA96-C. Kapacitet 14-cilindarskog motora je 25.480 litara, odnosno 1820 litara po cilindru – ukupno ih je 14. Maksimalna  snaga je 108.920 KS pri 102 o/min. Dizelski motor ima okretni moment od gotovo osam milijuna Nm.

Samo radilica je teška  300.000 kilograma, a cilindri imaju promjer od 96 centimetara. Motor je dugačak 26,6 metara, visok je 13 metara i težak 2300 tona. Potrošnja je također velika. U sat vremena rada troši više od 7500 litara goriva. S njim čak i najveći kontejnerski brodovi mogu postići najveću brzinu od oko 27 čvorova, odnosno oko 50 km/h. Motor je opremljen common rail sustavom ubrizgavanja.

Ovaj div finskog proizvođača Wärtsilä prvi put je ugrađen u kontejnerski brod Emma Mærsk (dugačak gotovo 400 metara) 2006. godine.

Podsjetimo, pisali smo o motoru koji pokreće Ever Given. Sjećate se broda koji je zaglavio u Sueskom kanalu. O pogonu tog broda brine se Mitsui–MAN B&W 11G95ME-C9 dizelski motor s jedanaest cilindara u liniji. Motor razvija 79.500 KS pri 79 okretaja u minuti i omogućuje brodu brzinu od 42.2. km/h. Promjer jednog klipa je 95 centimetara, a cijeli je motor teži od 2000 tona.