Djevojčica u dobi od 15 godina i vozač kamiona poginuli su kad se sredinom studenoga 2019. na jugu Francuske, u Mirepoix-sur-Tarnu pokraj Toulousea, srušio viseći most dug 150 metara. Nesreća se dogodila u trenutku kad su na mostu bili kamion i automobil u kojem je djevojčica bila s roditeljima.
U kolovozu 2018. godine zaprepastila nas je tragedija u Italiji: srušio se vijadukt na autocesti u Genovi, a poginulo je više od 40 ljudi. Bio je to peti most u Italiji koji se srušio u pet godina. Pritom je jedan od dva koja su se 2014. godine srušila na Siciliji pao samo dan nakon puštanja u promet! Mostove uzimamo zdravo za gotovo, ali zamor materijala, atipične nesreće ili lošija konstrukcija u kombinaciji sa starošću, nerijetko rezultiraju katastrofama. Ovo su neke od većih nesreća u kojima su se mostovi srušili i za sobom povukli i ljudske žrtve.
– Željeznički most na rijeci Tay (Škotska, 28. 12. 1879., 75 poginulih) – podcijenjeno djelovanje vjetra, zbog kojeg je došlo do izvijanja čelične konstrukcije i rušenja mosta dok je njime prolazio vlak
– Most Quebec (Kanada, 29. 8. 1907., 75 poginulih i 11. 9. 1916., 13 poginulih) – nepoznavanje izvijanja (problema stabilnosti) sastavljenih čeličnih štapova, srušio se u gradnji. Devet godina kasnije, također u gradnji, pao je središnji dio mosta
– Most Sandö (Švedska, 31. 8. 1939., 18 poginulih) – bočna nestabilnost drvene lučne skele, srušio se u gradnji (armiranobetonski luk). Otvoren je 1943., a do 1964. bio je most s najvećim betonskim lukom na svijetu (264 metra)
– Most Tacoma Narrows (SAD, 7. 11. 1940.) – aerodinamička nestabilnost, srušio se zbog jakog vjetra četiri mjeseca nakon otvorenja (viseći most)
– Harrow&Wealdstone pješački most (Engleska, 8. 10. 1952., 112 poginulih) – pješački most srušen je u sudaru tri vlaka
– Whangaehu River Rail Bridge (Novi Zeland, 24. 12. 1953, 151 poginuli) – most se srušio nakon što je na njega došao vlak. Pao je zajedno s lokomotivom i šest vagona. Nesreća se dogodila zbog popuštanja brane s vulkanskim materijalom, koji je oslabio strukturu mosta
– St. Johns Station Rail Bridge (Engleska, 4. 12. 1957., 90 poginulih), nakon sudara dva vlaka most se srušio
– Most Silver Point (SAD, 15. 12. 1967., 46 poginulih) – pukotina u okastom štapu lanca (viseći most). Srušio se tijekom prometne gužve. Nije bio predviđen za toliki teret i bio je slabo održavan
– Most Cleddau (Wales, 2. 6. 1970., četiri poginula) – nepoznavanje problema nosivosti dijafragmi čeličnih sandučastih nosača – srušio se u gradnji
– Most Almö (Švedska, 18. 1. 1980., osam poginulih) – srušio ga udar broda u luk mosta, vozači su slijetali s mosta jer je cesta zatvorena tek 40 minuta nakon rušenja. Ubrzo sagrađen novi, viseći most, da brodovi lakše prolaze
– Most Uljanovsk (SSSR, 5. lipnja 1983., 177 poginulih), željeznički most srušio se nakon sudara s brodom, a na brod su počeli padati automobili s teretnog vlaka
– Cypress Street Viaduct (SAD, Kalifornija, 17. 10. 1989., 42 poginulih) – tijekom potresa gornji dio vijadukta se srušio i pao na donju etažu, zdrobivši desetke automobila
– Most Seongsu (Južna Koreja, 21. 10. 1994., 32 poginulih) – odlomio se središnji betonski dio, iznimno loši konstrukcijski detalji
– Most Koror – Babeldaob (Palau, pacifički teritorij SAD-a, 26. 9. 1996., dvoje poginulih) – rušenje nakon ojačanja zbog precijenjenih značajki ugrađenog betona
– Vijadukt Polcevera (Genova, Italija, 14. 8. 2018., 43 poginula) – obnovljen dvije godine ranije, uzrok rušenja zasad nepoznat