Veliko istraživanje Njemačkog autokluba (ADAC) nije se ovaj put bavilo kvarovima, nego završnom obradom i kvalitetom materijala. Sve se više automobila pretvara u računala na kotačima, a nova i skupa tehnologija ne dolazi bez kompromisa – proizvođači moraju štedjeti drugdje, a to su često materijali i kvaliteta završne obrade. Testni inženjeri autokluba ispitali su 580 različitih modela vozila te rangirali najbolje i najgore automobile u četiri različite klase. Ovaj poredak ne govori ništa o mogućim kvarovima nego kvaliteti materijala u interijeru i završnoj obradi.
Mali i mikro automobili
Lim umjesto tkanine u unutrašnjosti, krovna obloga jeftinog izgleda: inženjeri ADAC-a primijetili su pritisak na cijenu u vrlo jeftinim malim automobilima poput Toyote Aygo. Osjetno skuplji modeli, kao što su BMW i3 i Honda e, potvrdili su osjetno kvalitetniji dojam.
Top 5 malih i mikro automobila | |
BMW i3 | 2.1 |
Mini Cooper 5 vrata | 2.2 |
Honda e | 2.5 |
Škoda Kamiq | 2.6 |
Volkswagen Polo | 2.6 |
Začelje malih i mikro automobila | |
Toyota Aygo | 4.4 |
SsangYong Tivoli | 4.2 |
Hyundai Bayon | 4.2 |
VW up | 4.0 |
Hyundai i10 | 4.0 |
Niža srednja klasa
ADAC je utvrdio da su lošiji oni modeli koji su razvijeni za manje zahtjevno američko tržište. Pobjednici su ponovno bili automobili europskih premium marki (i Mazde).
Top 5 niže srednje klase | |
Volvo XC40 | 1.7 |
BMW Serije 1 | 2.0 |
Audi Q3 | 2.0 |
Mazda CX-5 | 2.1 |
Mercedes EQA | 2.1 |
Začelje niže srednje klase | |
MG ZS EV | 3.7 |
SsangYong Korando | 3.7 |
Jeep Compass | 3.7 |
Dacia Duster | 3.6 |
Nissan Leaf | 3.4 |
Srednja klasa
Slične marke dominiraju u poretku u srednjoj klasi. Među gubitnicima ističu se pouzdani proizvođači poput Honde ili Toyote. Dobro poznata fluktuirajuća kvaliteta obrade kobna je za Tesla Model 3. Testere je razočarao i novi Mercedes C-klase, čija je kvaliteta materijala (ocjena 2.8) bila niža od one kod prethodnika (1.25). C klasu je izvukla dobra završna obrada.
Top 5 srednje klase | |
Audi A4/A5 | 1.2 |
BMW Serije 3/4 | 1.3 |
Porsche Macan | 1.3 |
Mercedes EQC/GLC | 1.4 |
Volvo V60 | 1.4 |
Začelje srednje klase | |
Honda CR-V | 3.0 |
Tesla Model 3 | 2.8 |
Subaru Outback/Forester | 2.7 |
Toyota RAV4/Suzuki Across | 2.7 |
Mitsubishi Outlander | 2.7 |
Viša klasa
Inženjeri ADAC-a istaknuli su da visoka cijena nije nužno jamstvo visoke kvalitete. Toyota također opet ima iznenađujuće loše rezultate. Mercedes, s druge strane, i ovdje blista ravnopravno s Porscheom i BMW-om.
Top 5 više klase | |
Porsche Panamera/Taycan | 1.0 |
BMW Serije 5/7 | 1.1 |
Mercedes E klasa | 1.1 |
Audi Q7 | 1.1 |
Volvo XC90 | 1.1 |
Začelje više klase | |
Toyota Highlander | 3.1 |
Volkswagen T6.1 | 3.1 |
Ford Mustang | 3.0 |
Chevy Camaro | 2.8 |
Toyota Camry | 2.6 |