Početak kraja dizelskih lokomotiva? U Njemačkoj je pokrenuta prva linija s vlakom na vodik!

Vlakovi imaju maksimalnu brzinu od 140 km/h i domet od 1000 km, što im omogućuje da voze cijeli dan na jednom spremniku vodika

Službeno pokretanje regionalnih putničkih usluga na vodik na ruti od Cuxhavena do Bremerhavena i Buxtehudea u Njemačkoj pokrajini Donja Saska održano je 24. kolovoza. Flota od 14 vlakova Coradia iLint s dva vagona prva je željeznička usluga na svijetu 100% pogonjenu vodikom, objašnjava proizvođač Alstom. Vlakovi će voziti na liniji dugačkoj  100 km od Cuxhavena do Buxtehudea. Flotom upravlja Elbe-Weser Transport Company (EVB), koja je započela probe u rujnu 2018. s dva predserijska vlaka.

Preliminarne putničke usluge sa serijskim vlakovima započele su 25. srpnja ove godine. Prometna uprava Donje Saske (LNVG) potpisala je ugovor vrijedan 85 milijuna eura s Alstomom za opskrbu flotom željezničkih vozila na vodik u studenom 2017. Ugovor uključuje održavanje tijekom 30 godina.

Vlakovi imaju maksimalnu brzinu od 140 km/h i domet od 1000 km, što im omogućuje da voze cijeli dan na jednom spremniku vodika. Točenje goriva odvija se na postaji za punjenje vodikom izgrađenoj u Lindeu. Tijekom rada vlakovi ispuštaju samo paru i kondenziranu vodu te proizvode malu buku. Alstom ističe da će značajan dio europske željezničke mreže dugoročno ostati neelektrificiran, unatoč tekućim projektima elektrifikacije u mnogim zemljama.

Broj dizelskih vlakova u prometu i dalje je velik, s više od 4000 vozila u upotrebi samo u Njemačkoj. Alstom također isporučuje 27 vlakova Coradia iLint na vodik za regionalne putničke usluge oko Frankfurta.