Savezno udruženje transporta robe i logistike (BGL) smatra da je alternativna nabava aditiva za gorivo Adblue teška u slučaju nestašice. AdBlue je teško uvoziti iz inozemstva, rekao je generalni direktor BGL-a Dirk Engelhardt za Deutsche Verkehrs Zeitung.
– Otkako je najveći proizvođač AdBluea u Njemačkoj zaustavio proizvodnju, sat teče – rekao je Engelhardt u vezi sa prekidom proizvodnje u SKW Piesteritzu. – Bez Adbluea većina kamiona stoji – a to znači da prijete nestašica i prazne police supermarketa.
Prema BGL-u, potrošnja AdBluea za kamione na njemačkim cestama iznosi oko pet milijuna litara dnevno. SKW Piesteritz kao najveći proizvođač AdBluea u Njemačkoj zaustavio je sustav proizvodnje prije dva tjedna, budući da bi zbog trenutnih cijena plina proizvodnja gnojiva imala gubitke. Sada su cijene Adbluea toliko porasle da bi njegova proizvodnja bila isplativa, rekao je glasnogovornik. Međutim, aditiv za gorivo ne može se proizvesti zasebno, odnosno proizvodi se s gnojivom.
Otopina uree AdBlue koristi se u naknadnoj obradi ispušnih plinova dizelskih motora i smanjuje ispuštene dušikove okside do 90 posto. Prema BGL-u, gotovo svaki kamion u industriji špedicije, logistike i transporta u Njemačkoj pokreće dizelski motor, pa je situacija neizvjesna te se očekuje potez njemačke vlade.