Osim otpora zraka, postoji još jedan faktor koji ima presudan utjecaj na potrošnju energije, a to je otpor kotrljanja kotača na cesti. Sada su Kinezi odlučili iz cijele jednadžbe maknuti jednu varijablu, a oto je otpor kotrljanja. Predstavili su Transrapid tehnologiju, u kojoj vlakovi koriste magnetsku tehnologiju lebdeći nad prugom.
Ovaj sustav u Kini se koristi sa supervlakom Maglev, koji može postići brzinu do 600 km/h. Istraživači sa Sveučilišta Southwest Jiaotong u Chengduu u kineskoj jugozapadnoj pokrajini Sichuan zapitali su se zašto tu tehnologiju ne bi upotrijebili i u automobilima pa su tako montirali tehnologiju Maglev pogona u konvencionalni automobil. Na ulici su postavili električne tračnice te su sa sustavom magnetske levitacije odvojili od tla i pokrenuli 2.8 tone težak automobil.
Premda cijela konstrukcija djeluje pomalo klimavo i nesigurno čini se da princip funkcionira. Ne zna se koliko energije lebdenje troši i je li ekonomičnije od normalnih kotača s trakcijom. Uostalom, električna energija potrebna za to ne mora se prenositi u baterijama u automobilu, već teče kroz tračnice poput podzemnog vlaka. Budućnost ovovg projekta zasad nije poznata…
A #maglev vehicle technology test saw a 2.8-tonne car float 35 millimeters above the road and run on a highway in #Jiangsu, east China. A permanent magnet array was installed for levitation. pic.twitter.com/7vWc8TvJpn
— QinduoXu (@QinduoXu) September 12, 2022