Test Volkswagen Pola: Blagodati odrastanja!

Postavimo ga u korelaciju sa sveprisutnim Golfom – sada je novi Polo dugačak kao Golf 3. generacije i širok gotovo kao Golf 5. generacije

Kao što je slučaj s karijerama sinova Boba Dylana ili Johna Lennona, Volkswagen Polo oduvijek živi u sjeni Golfa. To je, naravno, samo dojam jer je desetljećima Volkswagen odlično zarađivao na svom malom gradskom automobilu, ne zamarajući se previše dojmovima. Novi Polo, u pravilu, dolazi gotovo uvijek nakon Golfa i iz njegova izloga preuzima neke od važnijih elemenata.

U ovom slučaju to su dizajnerske crtice poput prednjih i stražnjih svjetala, na primjer. Polo raste iz generacije u generaciju pa je ovaj svježi model rekorder. Postavimo ga u korelaciju sa sveprisutnim Golfom – sada je dugačak kao Golf 3. generacije i širok gotovo kao Golf 5. generacije. Ovaj pubertetski rast rezultirao je unutrašnjošću koja je komforna i prtljažnikom koji volumenom koketira s većom kompaktnom klasom.

Interijer je dijelom preslika novog Golfa, a dijelom i na sreću, posebno definirana cjelina. Većina funkcija je grupirana na infotainmentu, ali one su pregledne, a posebno je izdvojen modul klima-uređaja, koji je opremljen funkcijama osjetljivima na dodir, koje možda nisu najspretnije, ali na njih ćete se sigurno naviknuti s vremenom. Digitalna instrumenta ploča je efektna, pregledna, s modernom grafikom.

Proizvođači automobila imaju potrebu sugerirati zastupnicima da u testnu flotu gurnu neke od najsnažnijih (čitaj, najskupljih) aduta, a to je u ovom slučaju model sa 110 KS, R-Line opremom i DSG mjenjačem sa sedam stupnjeva. Na hrvatskim cestama prije ćete u prosincu vidjeti Djeda Mraza na saonicama nego jedan od tih modela, a razlog je cijena, koja s dodacima dolazi do 218.000 kuna. Kompetentna ponuda Pola doista započinje od prvog modela, koji ima TSI motor s 95 KS i ručni mjenjač. No vratimo se mi onome što smo dobili u ruke, a to je R-Line model.

Možemo razgovarati o tome koliko Volkswagen naplaćuje svoje automobile, ali je istina da ih zna precizno zapakirati pa biste greške doista trebali tražiti mikroskopom ili viskom, ako ste alternativac. Svi parametri vožnje slični su Golfovima, a tu se prije svega ističe izvrstan balans, odnosno prava mjera između stabilnosti i udobnosti. Vižljast u gradu, uvjerljiv na autocesti, sportski miran u zavojima Polo je svestrani igrač. Električni servo upravljača korektno prati dinamičniju vožnju, a reakcija na pretjerivanje je uvijek ista – podupravljanje. U dugim, brzim zavojima karoserija je mirna… Slične ocjene idu simbiozi motora i automatskog mjenjača. Reakcije su brze i gotovo neosjetne, a snaga motora dovoljna za ozbiljnije manevre. Pritom se i na izolaciji buke nije štedjelo. U prosjeku će ova konfiguracija trošiti 6,2-6,3 litre goriva, što je također za pohvalu, pogotovo u ovim teškim vremenima kada je svaki decilitar bitan.

Novi Volkswagen Polo je ozbiljan automobil, ali to je bio i gotovo svaki prije njega. Dizajneri su ga produžili i proširili pa je to otvorilo prostor za komfornu vožnju četiri odrasle osobe prosječne visine. R-Line izvedba je odlična, ali ako vam budžet ne dopušta koketiranje s njom, u cjeniku se kriju pristupačnije opcije s kojima će prosječni vozač i dalje biti zadovoljan.

Tehničke karakteristike

MOTOR turbobenzinski, 3 cilindra/12 ventila, obujam 999 ccm, snaga 81 kW/110 KS pri 5000 o/min, okretni moment 200 Nm od 2000 do 3000 o/min

DIMENZIJE dxšxv 407,4×175,1×145,1 cm, međuosovinski razmak 255,2 cm, prtljažnik 355 l, spremnik goriva 40 l, masa 1107 kg

OVJES sprijeda McPherson, torzijska osovina

PERFORMANSE najveća brzina 195 km/h, ubrzanje 0-100 km/h 10,4 s

POTROŠNJA 5,5-6,0 l/100 km (WLTP)

EMISIJA CO2 125-137 g/km

Euro NCAP *****

+ Kvaliteta, motor/mjenjač, prostranost

– Cijena

Serijska oprema: ABS, ESC, 6 zračnih jastuka, klima-uređaj, premium radio/MP3, USB, Bluetooth, putno računalo, start/stop, navigacija, LED svjetla, parkirni senzori sprijeda i straga, kožna sjedala, adaptivni tempomat, pokretanje vozila bez ključa, sustav upozorenja na vozilo u mrtvom kutu, automatsko kočenje u slučaju nužde, sustav za zadržavanje vozila u prometnom traku, sustav za prepoznavanje pješaka i biciklista, aluminijski kotači

Dodatna oprema: LED Matrix glavna svjetla (8854 kune), aluminijski naplatci 17 inča (2543 kune), navigacija Discover pro, veći ekran infotainmenta, šest zvučnika, app connect (13.492 kune), automatsko zatamnjenje unutarnjeg ogledala, senzor za kišu (2295 kuna), zimske gume (4628 kuna)

Cijena: 218.038 kuna