Nedostatak čipova rezultirao je s približno 18 milijuna vozila manje proizvedenih diljem svijeta. Prema Allianzu, posebno su teško pogođeni europski proizvođači automobila. Između siječnja i kolovoza 2022. prodaja novih automobila bila je gotovo 12 posto manja nego prošle godine u Europskoj uniji.
Industrija je djelomice i sama povećala problem, smatraju u osiguravatelji.
– Puno se uštedjelo da bi se ublažio udar korone. Između ostalog, minimiziranjem zaliha i narudžbi za poluvodiče – kaže Allianz. Kao rezultat toga, proizvođači čipova potražili su utočište negdje drugdje, a proizvodnja je bila usmjerena na jaka tržišta poput tržišta računala i podatkovnih centara.
– Kad je tržište automobila ponovno oživjelo, bila je dostupna samo ograničena količina čipova za automobilsku industriju – objašnjava Allianz. Uz to, rat u Ukrajini i blokade u Kini dodatno su pogoršali probleme s opskrbom.
Osiguravatelj očekuje da će opskrba čipovima u Europi još dugo ostati u zoni neizvjesnosti jer se u današnje automobile ugrađuju čipovi u vrijednosti 600 eura, više nego dvostruko u odnosu na vremena od prije deset godina. Rješenje je da Europa počne sama proizvoditi čipove…