Njemački proizvođač opreme Bosch razvio je CVT4EV, verziju bezstupanjskog mjenjača posebno dizajniranu za električna vozila. Ideja je uštedjeti na energiji. CVT mjenjače dosad smo uglavnom poznavali kao inventar u brojnim japanskim hibridima.
Električna vozila uglavnom nemaju mjenjače i imaju jedan prijenosni omjer. Njihov okretni moment zapravo je dostupan od pokretanja, a plafon broja okretaja može premašiti 10.000 o/min. Prednost mjenjača je ograničena zbog dodatne mase i cijene. Nekoliko je rijetkih proizvođača ipak pokušalo s eksperimentom, posebice Porsche koji je svoj Taycan opremio dvobrzinskim mjenjačem koji mu omogućuje održavanje velikih brzina uz manju potrošnju energije. To je isto razmišljanje koje Bosch nudi sa svojim mjenjačem CVT4EV, posebno dizajniranom za električnie automobile.
Ideja je ograničiti potrošnju energije pri velikim brzinama, čime bi se poboljšala autonomija. To bi također omogućilo povećanje maksimalne brzine automobila uz snažnija ubrzanja te korištenje prednosti većeg okretnog momenta pri niskim brzinama posebice pri vuči prikolica.
Bosch procjenjuje da njegov CVT4EV mjenjač omogućuje oko 4% uštede. Dovoljno ili ne? To će procijeniti proizvođači automobila kojima će Bosch ponuditi svoj mjenjač.