Budući da Europska unija do 2035. godine planira zabraniti prodaju benzinaca i dizelaša, odnosno vozila koja pokreću fosilna goriva, automobilska industrija predstavila je sintetička goriva kao alternativu električnim vozilima koja bi mogla produžiti vijek trajanja vozila s unutarnjim izgaranjem. Ipak, nova istraživanja sugeriraju da ta tehnologija vjerojatno neće moći pokretati velik broj europskih vozila do toga datuma.
Nova analiza koju je objavio Transport & Environment otkriva da će proizvođači sintetičkih ili e-goriva u Europi moći opskrbljivati samo dva posto europskih vozila do 2035. godine. To je samo 5 milijuna vozila od ukupnih 287 milijuna vozila.
Miješanjem vodika dobivenog elektrolizom kao ključnog elementa i ugljičnog dioksida, koji se može povlačiti iz atmosfere ili drugih industrijskih procesa, te drugih elemenata, dobiva se sintetičko gorivo. Zbog procesa elektrolize pomoću kojeg se dobiva vodik ta se goriva nazivaju i e-goriva. Proizvodnja je počela, ali ona se odvija u malim količinama, odnosno trenutno je u fazi istraživanja. Moguće je dobiti tri produkta – sintetički benzin, dizel ili plin. Ključno je da se sagorijevanjem tih goriva maksimalno reduciraju štetni plinovi (niske razine sumpora, aromatskih ugljikovodika…) koji bi utjecali na atmosferu ili zdravlje čovjeka, odnosno emisije su mnogo niže nego kod klasičnih benzinaca i dizelaša. Prva mala tvornica sintetičkog goriva je u Njemačkom Werlteu i pokrenuo ju je Audi.
Veliki problem sintetičkih goriva je zasad ogromna potrošnja energije potrebna za njihovu proizvodnju. U odnosu na cjelokupnu potrošenu energiju iskorištava se tek 10 do 15 posto za pokretanje vozila (električna energija ima iskoristivost oko 80 posto). Pretpostavlja se da bi iskoristivost sintetičkih goriva mogla dosegnuti 60 posto. Zbog visokih troškova proizvodnje trenutna je cijena sintetičkog goriva oko 4.50 eura po litri, ali oko 2030. godine ta bi cijena mogla pasti na 2.29 eura. Naravno, uspjeh sintetičkih goriva ovisi o cijeni, a ona će morati biti i niša od navedene.
– U Europi bi e-goriva za automobile usisala obnovljivu električnu energiju potrebnu za ostatak gospodarstva. Također, naivno je pretpostaviti da bi zemlje u razvoju, od kojih nekima nedostaje energije za svoje osnovne potrebe, koristile svoje obnovljive izvore energije za e-goriva u europskim automobilima, samo da bi zadovoljile interese autoindustrije – kažu u Transport & Environmentu.
Transport & Environment je nevladina organizacija bliska institucijama Europske unije, koja se snažno zalaže za širenje električnih vozila, odnosno električne mobilnosti.