Neka bude svijetla: Automobili su bili crni, ali onda se netko dosjetio da ne mora biti tako!

Lamborghini je bio temelj preokreta. Kada je predstavljen sportski automobil Miura, bogati kupci mogli su birati između dosad neviđenog broja od 86 različitih boja karoserije

Prvi automobili bili su crni, baš kao i kočije iz kojih su potekli. U sedamdesetim godinama prošlog stoljeća automobili su odjednom postali vrlo šareni i nakon toga autoindustrija se potpuno promijenila. Danas dominiraju bijeli, sivi i crni automobili, ali na cestama ih ima u raznim bojama. Boja prvih automobila bila je nezanimljiva. To su zapravo bile motorizirane konjske zaprege i stoga su bili u boji drveta ili crnoj. Ideja o različitim bojama automobila, prema švicarskim novinama Blick.ch, došla je tek kada su organizirane prve autoutrke. Poljsko-američki grof Eliot Morris Zborowski navodno je prvi došao na ideju oslikavanja automobila prema kodu boje koji je dodijeljen zemlji porijekla vozača. To je trebalo omogućiti gledateljima da lakše razlikuju tko je na kojem mjestu tijekom utrke.

Različite boje su prvi put korištene tijekom Gordon Bennett Cupa 1900. godine, koji je započeo u Parizu, a završio u Lyonu. Plava boja je bila za Francusku, bijela za Njemačku, žuta za Belgiju, a crvena je bila rezervirana za SAD. Kasnije je crvena boja otišla u Italiju. U početku su britanski automobili bili svijetlozeleni. Tek je tijekom godina ovo postalo tamnija British Racing Green.

Serijski automobili dugo su bili dosadni, sivi i crni. Tek nakon Drugog svjetskog rata, kada su proizvođači automobila smatrali potrebnim riješiti se – i vizualno – depresije poslijeratnog razdoblja, paleta boja počela je intenzivnije korištena. Lamborghini je bio temelj tog preokreta. Kada je predstavljen sportski automobil Miura, bogati kupci mogli su birati između dosad neviđenog broja od 86 različitih boja karoserije.

Šarenilo boja pokrenuto je u vrijeme hipi pokreta, krajem šezdesetih. Taj se trend nastavio 1970-ih sa svijetlozelenim Porscheima, narančastim Opel Asconama i svijetloplavim Ford Caprijima. Potom su osamdesetih zagospodarile plava i crvena. U devedesetima kupci su opet željeli mirnije boje: najpopularnije su bile srebrna i siva. Čini se da su posljednjih godina automobili ponovno postali šareniji. Na primjer, Bentley se ponosi time što izlazi u susret kupcima koji samo trebaju donijeti uzorak željene boje.

Sad kad se gospodarstvo počelo hladiti, pitanje je hoće li se taj trend nastaviti. Koliko god volje žive boje, uvijek ćete lakše prodati sivi ili crni automobil – i postići bolju cijenu.