Teška su vremena, a čini se da će ekologija neko vrijeme pričekati, odnosno neće biti glavni motiv europske politike u sljedećih nekoliko godina. Europska komisija usuglasila je navodno odluku o novoj Euro 7 normi ispušnih plinova. Ograničenja koja se danas već primjenjuju za osobne automobile s benzinskim motorima trebala bi se zadržati, prema nacrtu standarda emisije Euro 7. Jedino bi se dizelski modeli, koji prema trenutnom standardu Euro 6d smiju ispuštati nešto veće količine dušikovih oksida (NOx), morali prilagoditi razini benzinskih motora. Osim toga, prema EK kontrolu stvarnih emisija tijekom rada potrebno je samo malo pooštriti. Najave Euro 7 norme bile su mnogo strože, pogotovo za benzince. Komisija svoju promjenu mišljenja pravda trenutačnim geopolitičkim i gospodarskim okolnostima. Pojednostavimo, mali benzinski automobili poput Dacije Sandero, Volkswagen Pola ili Škode Fabije ne bi trebali dramatično poskupjeti. Odnosno, sada neće biti potrebne nove tehnologije pročišćavanja ispuha koje su bile nužne u prijašnjim prijedlozima Euro 7 norme (spominjao sa rast cijena vozila od dvije tisuće eura naviše). Što će biti s dizelskim motorima u osobnim vozilima? U ispušne sustave proizvođači će morati ugrađivati nove i skupe filtre, koji će smanjivati količinu ispuha NOx-a. U malim automobilima oni bi mogli potpuno nestati, a mogli bi se zadržati samo u većim i skupljim limuzinama i SUV-ovima, gdje će se cijena novih tehnologija sigurno prenijeti na kupce.
Komisija očito popustila pred argumentima lovbija autoindustrije, koja traži manje troškove razvoja novih tehnologija za benzince i dizelaše kako bi se mogla pripremiti za električnu tranziciju. Komisija ima drugačiji pogled na situaciju za gospodarska vozila kao što su kamioni ili autobusi: zasebna regulativa Euro 7 određena za njih predviđa nešto stroža ograničenja emisija ispušnih plinova, jer se dizelski motori mogu očekivati u ovom segmentu još dulje od 2035. godine kada se za osobne automobile očekuje zabrana prodaje novih benzinaca i dizelaša.
Zdravstvene i ekološke prednosti samo od razvodnjenog prijedloga procjenjuju se na do 55,8 milijardi eura za automobile i do 133,6 milijardi eura za gospodarska vozila tijekom 25 godina, što je mnogo puta više od cijene doplata. To je uglavnom zbog smanjenja štetnih emisija dušikovih oksida (NOx) i sitnih lebdećih čestica (PM2,5). Prema podacima EU-a, svake godine u EU 400.000 ljudi prerano umre od posljedica onečišćenja zraka, primjerice od bolesti srca, pluća ili raka. Pritom je, kažu istraživanja, samo cestovni promet uzrokovao 70.000 preuranjenih smrti.