Europska unija zabranila je prodaju novih benzinaca i dizelaša od 2035. godine, uz mogućnost da se ta odluka revidira 2026. godine. Dobro ili loše? Kao što vidimo jedan nesretni događaj poput nesretnog rata u Ukrajini može poremetiti strateške planove gotovo svih država u svijetu pa je doista teško predviđati. Koristi za klimu i napaćenu Zemlju će biti, a kako će biti s građanima i autoindustrijom? To uglavnom znači mnogo električnih vozila, a možda i vozila pokretanih vodikom.
Volkswagen prihvaća kraj prodaje benzinaca i dizelaša u Europi, ali BMW kritizira takvu odluku. Direktor BMW-a Oliver Zipse smatra zabranu automobila s motorima s unutarnjim sagorijevanjem politički opasnom.
– Ako odjednom vlasništvo nad automobilom bude dostupno samo bogatim ljudima, to je opasna stvar.
BMW podržava ambiciozne propise o vozilima, ali postavljanje čvrstog datuma za prestanak prodaje motora s unutarnjim izgaranjem također bi moglo značiti da će ljudi nastaviti voziti svoje stare automobile. Doduše, u BMW-u su sigurno zabrnuti i zbog činjenice da su se s električnom mobilnosti na tržištu pojavili drugi ozbiljni igrači poput Tesle, ali direktor zabrinut za sudbinu europskih građana to neće reći.
Čeka li Europu starenje voznog parka? Ako će najjeftiniji obiteljski električni automobili i dalje koštati oko 40.000 eura, odgovor znate i sami…