Kada su pokrenuti crash testovi početkom sedamdesetih godina prošlog stoljeća, nije se mnogo razmišljalo o anatomiji. Kreirana je standardizirana lutka teška 78 kilograma i visoka 1,75 metara, što su bile mjere prosječnog čovjeka. O ženama se nije pretjerno razmišljalo, sve donedavno. U parametrima crash testova dobivani su rezultati koji su krojeni po muškoj fizionimiji. Za žene je korištena samo manja lutka od muške: s 48 kilograma i 1,49 metara visine. Međutim, ova lutka predstavlja samo pet posto žena za volanom i više podsjeća na 12-godišnjakinju.
Švedska inženjerka Astrid Linder i njezin tim sada su dizajnirali žensku lutku koja predstavlja prosječnu ženu. S visinom od 1,62 metra i težinom od 62 kilograma ova je lutka u prosjeku ženske populacije. Ovo je prijeko potrebno jer žene također obavljaju polovicu svih putovanja automobilom i sklonije su ozljedama u sličnim nesrećama, rekla je Linder, koja je inače direktorica cestovne sigurnosti u Švedskom nacionalnom institutu za ceste i promet i vodi istraživanje o ženskoj lutki u Linköpingu.
U laboratoriju njezin tim nekoliko puta dnevno simulira prometne nesreće i njihove posljedice. Senzori u lutki daju podatke koji mogu spasiti život, mjereći precizne fizičke sile koje djeluju na svaki dio tijela u nesreći. Tim bilježi podatke uključujući brzinu udarca, silu prignječenja, otklon, okretni moment tijela i stope kočenja. Oni također promatraju što se događa s biomehanikom lutke pri malim udarima straga. Kad žena doživi prometnu nesreću, postoji do tri puta veća vjerojatnost da će zadobiti ozljedu vrata uslijed sudara straga od muškarca, prema podacima američke vlade. Premda trzajna ozljeda obično nije smrtonosna, može prouzročiti tjelesne nedostatke, od kojih neki mogu biti trajni.
Linder vjeruje da njezino istraživanje može pomoći u oblikovanju načina na koji će se automobili označavati u budućnosti te ističe ključne razlike između muškaraca i žena. U prosjeku, žene su manje i lakše od muškaraca te imaju različitu konstituciju mišića, a sve to utječe na ozljede u sudarima, pogotovo ako su sigurnosne karakteristike vozila krojene po ‘muškim’ lutkama. Prije nego što se ženska lutka može koristiti u testovima sudara, prvo je moraju certificirati nadležna tijela.