Prije 25 godina kolege iz švedskog časopisa Teknikens Värld prevrnule su tada novu Mercedesovu A-klasu na krov u rutinskom manevru izbjegavanja, koji će kasnije ući u povijest kao los test. Tijekom testa mali je Mercedes prvo podignuo jednu stražnju gumu, nakon iznenadne promjene voznog traka, zatim se sasvim nekontrolirano zanjihao i naposljetku se otkotrljao u stranu.
Nakon objave izvještaja Šveđana digla se velika medijska bura diljem svijeta i donijela negativan publicitet brendu koji je bio samoproglašeni lider u autoindustriji kada je riječ o sigurnosti. Rezultat je bio da Mercedes, koji je prvi u serijsku opremu uveo ABS i zračne jastuke, uvodi i ESP (elektronsku kontrolu stabilnosti). Prva A-klasa s ESP-om kao standardom sišla je s proizvodne trake početkom veljače 1998. Od tada je ESP postao sastavni dio čak i malih automobila, a od studenog 2014. svi novoregistrirani osobni automobili u EU moraju biti standardno opremljeni njima.
Ovaj anđeo čuvar za vozače, uz pomoć ABS sustava protiv blokiranja kotača s kontrolom proklizavanja, elektroničke raspodjele sile kočenja i pomoći pri kočenju, prvi je put predstavljen u S-klasi 1995. godine i vjeruje se da je od tada spasio tisuće života. Godine 2020. Bosch je proizveo svoj 250-milijunti ESP sustav, a 87 posto svih novih automobila prodanih diljem svijeta imalo je ESP.