Mala promjena u dizajnu motora mogla bi poboljšati performanse i učinkovitost motora s unutarnjim izgaranjem, tvrdi Transcend Energy Group. Nova kompanija je predstavila svoju promjenu dizajna na nedavno završenoj izložbi SEMA u Las Vegasu. Kada svijet gleda na električna vozila kako bi transformirala prijevoz, moglo bi se činiti glupim pokušati poboljšati motor s unutarnjim sagorijevanjem. No direktor Transcend Energy Group Jon Woodard uvjeren je da motori s unutarnjim sagorijevanjem (ICE) još imaju ogroman potencijal.
Govoreći za Road and Track, Woodard je rekao da su on i njegov tim pronašli su jednostavno rješenje koje bi moglo povećati učinkovitost motora. Klipnjača pričvršćuje radilicu motora na klip i odgovorna je za pretvaranje energije iz klipa u energiju rotacije koja okreće polugu. U radikalnom novom dizajnu dvodjelne klipnjače, nazvanom Thunder Rod, Woodard i njegov tim pomaknuli su mjesto zakretanja na krak klipnjače stvarajući mnogo više linearno kretanje klipa i povećavajući volumetrijsku učinkovitost motora.
Promjena dizajna omogućuje korištenje klipa bez debelog ruba. Međutim, također je povećana ukupna masa klipa. Woodarda to ne smeta jer je njegov tim uvjeren da to ni na koji način ne utječe na ukupnu brzinu klipa i stabilnost rada.
Woodard i njegov tim do sada su razvojni rad usmjerili na 5,3-litrene i 6,2-litrene motore. Kada je tim testirao Thunder Rod na 5,3-litrenom V8 motoru, okretni moment bio je sličan onom kod standardnog 6,2-litrenog V8 motora, odnosno moment je porastao za oko 30 posto. Poboljšanja su također u omjeru kompresije za 6,2-litreni LS motor opremljen Thunder Rodom koji je zabilježio 198 psi, dok standardni motor ima samo 155 psi.
Premda su ove brojke na papiru impresivne, stručnjaci zasad nisu sigurni kako će se one pretočiti u stvarne uvjete. Promjene u dizajnu klipnjače također zahtijevaju promjene u dizajnu glave klipa i bregastog vratila. Sve dok se ove promjene ne izvrše i testiraju, stvarni učinci promjena dizajna neće biti u potpunosti poznati, navodi Road and Track u izvještaju. Woodard razgovara s proizvođačima originalne opreme kako bi dobio povratne informacije o dizajnu i kako se sustav može dodatno poboljšati.