U kategriji zimskih guma postoje i takozvane nordijske gume (koje ne moraju isključivo biti čavlerice). On su idealne za temperature znatno ispod nula stupnjeva – ali ne i za vlažnije i znatno toplije zime koje prevladavaju u srednjoj Europi. Ne snalaze se dobro u našim uvjetima. Pokazuje to novi test Auto Verkehra. U njemu je časopis usporedio nordijsku gumu s tri sestrinska modela:
- Pirelli Ice (nordijske gume)
- Pirelli Cinturato Winter
- Pirelli Cinturato All Season (cjelogodišnje gume)
- Ljetne gume Pirelli Cinturato
Nordijske gume specijalizirane su za ekstremne zime s dubokim mrazom i zaleđenim ili snježnim cestama (npr. u skandinavskim zemljama). Zbog toga su neprikladne za srednjoeuropsku zimu.
Rezultat je jasan. Nordijska guma ponekad ima znatno lošije rezultate od svih ostalih modela. Pri kočenju u hladnim i mokrim uvjetima pri brzini od primjerice 80 km/h, auto na nordijskim gumama kasni desetak metara. Čak i ljetna guma (ali široka) daje bolji rezultat. U slučaju akvaplaninga, automobil gubi na nrodijskim guama kontrolu od 63 km/h, a s ‘normalnim’ zimskim gumama pri 85 km/h. Razlika je jasna.
Pri kočenju od 80 km/h automobil se zaustavlja nakon 67,8 metara na nordijskim gumama pri temperaturi – 15. Na normalnim zimskim gumama, pak, put kočenja je 79,5 m. Nordijske gume očito vole takve temperature. Međutim, u većem dijelu Europe rijetko kada bude toliko hladno. Nordijske zimske gume nose isti simbol snježne pahulje kao i sve ostale zimske gume. I trenutno se nude prilično jeftino u mekim europskim državama. Kao što test pokazuje, ova guma, sa svojom gumenom smjesom, može pokazati svoju snagu samo na zaleđenim rutama krajnjeg sjevera.