Revolucionarni projekt! Švicarci tvrde da imaju bateriju za električna vozila koja se puni brzo poput dizelaša ili benzinca na pumpi!

Startup objašnjava da se tijekom testiranja prototip njegovog rješenja eTechnology mogao napuniti do 80 posto u samo 72 sekunde

Nova tehnologija baterija koju je razvio švicarski startup Morand mogla bi omogućiti punjenje baterija električnih vozila (EV) u kraćem vremenu nego što je potrebno za punjenje vozila s motorom s unutarnjim sagorijevanjem na benzinskoj postaji. Nova tehnologija, koja može napuniti električne automobile u samo 72 sekunde, hibridni je sustav koji koristi tehnologiju tradicionalnih baterija i ultrakondenzatora. Prosječno vrijeme koje je vlasniku benzinca ili dizelaša potrebno da napuni spremnik je više od jedne minute. Novi električni hibridni baterijski sustav, nazvan eTechnology, navodno je na toj razini ili ispod toga.

Još jedna prednost eTechnology, prema Morandu, je činjenica da također može ponuditi mnogo duži životni vijek od litij-ionskih baterija koje se tradicionalno koriste u električnim vozilima. Morand je osnovao bivši F1 vozač i voditelj tima Benoît Morand, koji je odigrao ključnu ulogu u razvoju Hope Racing Oreco 01 Hybrida, prvog hibridnog prototipa koji je startao na 24 sata Le Mansa prije više od deset godina.

Startup objašnjava da se tijekom testiranja prototip njegovog rješenja eTechnology mogao napuniti do 80 posto u samo 72 sekunde, 98 posto u 120 sekundi i 100 posto u 2,5 minute do 900 A/360 kW. Tvrtka također navodi da je Geo Technology izvršio neovisno testiranje. Premda se ta vremena očito neće odnositi na veće pakete baterija od 100 kWh+, koji se koriste u električnim vozilima najvećeg dometa, Morand kaže da je dobro prilagođen malim gradskim automobilima. Tehnologija bi također mogla biti korisna za bespilotne letjelice i e-bicikle.

Morand kaže da je testirao svoj prototip eTechnology tijekom više od 50.000 ciklusa i tvrdi da tehnologija pokazuje potencijal za zadržavanje snage tijekom mnogo više ciklusa punjenja/pražnjenja od tradicionalne litij-ionske baterije. Tvrtka također kaže da tehnologija radi učinkovito čak i na ekstremnim temperaturama, što obično nije slučaj s konvencionalnim EV baterijama. Sada se radi s komercijalnim partnerom da se ova tehnologija plasira na tržište.