Vožnja na rezervi i gašenje zbog manjka goriva: Moderni motori nisu više ranjivi, ali…

Unatoč korištenju filtara za gorivo, čestice prljavštine koje se talože u gorivu mogu biti usisane kada se iscrpljuju posljednje zalihe iz rezervoara

Cijene goriva su visoke, a kućni budžeti sve plići. Mnogi od nas taktiziraju s punjenjem goriva, čeka se zadnji trenutak, a nerijetko se ide i dalje od toga, vozi se na rezervi, s uključenom žutom lampicom, gotovo do posljednje kapi goriva. Je li to dobro za automobil? Mnogo se pisalo o ovoj temi, a evo i nekih novih saznanja. 

– Apsolutno biste trebali izbjegavati vožnju sa spremnikom koji je gotovo prazan. To može dovesti do skupih oštećenja sustava ubrizgavanja goriva – upozorava Hans-Ulrich Sander, stručnjak za motorna vozila u njemačkoj organizaciji TÜV Rheinland.
Kod starijih vozila, rad s minimalnom količinom goriva i gašenje motora zbog iscrpljivanja i zadnje kapi goriva često je rezultirao oštećenjem sustava dotoka goriva. Pokvarene pumpe za ubrizgavanje nisu bile neuobičajene, objašnjava stručnjak za vozila Torsten Hesse iz TÜV-a Thüringen. Gorivo služi i kao tekućina za hlađenje pumpe za gorivo. Gašenje motora zbog manjka goriva moglo je rezultirati i kvarom motora.
Kod starijih dizelaša s mehaničkim ubrizgavanjem, vožnja na rezervi relativno je bezbolna. Kod ovih motora postoji ručno odzračivanje putem ručne pumpe u motornom prostoru. Čak ni moderni motori više nisu toliko ranjivi nakon što se spremnik isprazni, tvrde proizvođači. Ipak, stručnjaci savjetuju da se rezerva ne iscrpi u potpunosti. Unatoč korištenju filtara za gorivo, čestice prljavštine koje se talože u gorivu mogu biti usisane kada se iscrpljuju posljednje zalihe iz rezervoara. Čisto izgaranje goriva tada više nije zajamčeno.
Ako je spremnik prazan, a auto se ugasio, prvo morate natočiti dizelsko gorivo ili benzin. Međutim, može proći nekoliko pokušaja paljenja prije ponovnog pokretanja motora.