Čim zimske temperature padnu ispod nule, potrošnja e-automobila vrtoglavo raste. Jedno od objašnjenja je grijanje unutrašnjosti, vjetrobranskog stakla ili čak sjedala automobila – energija za to dolazi iz pogonske baterije. To nije jedini razlog: baterija se hladi zimi. Prema Njemačkom autoklubu (ADAC), idealna radna temperatura baterija je puno viša, točnije između 20 i 40 stupnjeva. Elektrokemija radi optimalno u ovom temperaturnom rasponu, zbog čega se automobil zimi uvijek iznova pokušava vratiti u tu zonu – nauštrb potrošnje energije. Što je veća baterija u e-automobilu i što je niža vanjska temperatura, potrebno je više energije.
Posebno na kratkim putovanjima, potrošnja električnog automobila može porasti i do 50 posto, a u skladu s tim smanjuje se raspon na zaslonu putnog računala, objašnjava ADAC na svojoj web stranici. Sljedeći pregled pokazuje koliki gubitak dometa mogu očekivati vozači električnih automobila zimi (na kratkim i prigradskim rutama). Uz neke starije automobile, poput Renault Zoeija, tu su i najnoviji modeli Fiat 500e, Ford Mustang Mach-E i VW ID.3.
Raspon po modelu automobila | na +14 °C | na – 7 °C | Gubitak |
Fiat 500e | 244 km | 182 km | 25% |
Renault Zoe | 351 km | 244 km | 30% |
Hyundai Kona električni | 215 km | 147 km | 32% |
Ford Mustang Mach-E | 300 km | 202 km | 33% |
Lexus UX300e | 224 km | 141 km | 37% |
Nissan Leaf e+ | 332 km | 210 km | 37% |
VW ID.3 | 324 km | 162 km | 50% |