Drastičan pad: Koliki su gubitci energije posljednje generacije električnih automobila?

Idealna radna temperatura baterija je puno viša, točnije između 20 i 40 stupnjeva

Čim zimske temperature padnu ispod nule, potrošnja e-automobila vrtoglavo raste. Jedno od objašnjenja je grijanje unutrašnjosti, vjetrobranskog stakla ili čak sjedala automobila – energija za to dolazi iz pogonske baterije. To nije jedini razlog: baterija se hladi zimi. Prema Njemačkom autoklubu (ADAC), idealna radna temperatura baterija je puno viša, točnije između 20 i 40 stupnjeva. Elektrokemija radi optimalno u ovom temperaturnom rasponu, zbog čega se automobil zimi uvijek iznova pokušava vratiti u tu zonu – nauštrb potrošnje energije. Što je veća baterija u e-automobilu i što je niža vanjska temperatura, potrebno je više energije.

Posebno na kratkim putovanjima, potrošnja električnog automobila može porasti  i do 50 posto, a u skladu s tim smanjuje se raspon na zaslonu putnog računala, objašnjava ADAC na svojoj web stranici. Sljedeći pregled pokazuje koliki gubitak dometa mogu očekivati ​​vozači električnih automobila zimi (na kratkim i prigradskim rutama). Uz neke starije automobile, poput Renault Zoeija, tu su i najnoviji modeli Fiat 500e, Ford Mustang Mach-E i VW ID.3.

Raspon po modelu automobila na +14 °C na – 7 °C Gubitak
Fiat 500e 244 km 182 km 25%
Renault Zoe 351 km 244 km 30%
Hyundai Kona električni 215 km 147 km 32%
Ford Mustang Mach-E 300 km 202 km 33%
Lexus UX300e 224 km 141 km 37%
Nissan Leaf e+ 332 km 210 km 37%
VW ID.3 324 km 162 km 50%