Električni automobili zimi troše znatno više energije, dok potrošnja goriva dizelskog motora neznatno raste. Što su znanstvenici točno otkrili i zašto je električni automobil u konačnici učinkovitiji.
Svatko tko zimi telefonira svojim pametnim telefonom zna problem: baterija se prazni puno brže nego inače. Baterija električnog automobila puno je složenija i ima sustav upravljanja temperaturom, ali bit je u tome da električno vozilo nema idealan domet zimi kao na optimalnim radnim temperaturama. Sveučilište primijenjenih znanosti Wismar sada je utvrdilo kolika je točna razlika u potrošnji energije dizelaša i električnog automobila, a sve je objavio Auto Verkehr. Kao testni automobil poslužio je VW ID.3. Automobil je vožen cijelu godinu i na testu je prešao 30.594 km. Kao vozilo za usporedbu poslužio je Golf TDI. Rezultat: ID.3 trošio je u prosjeku 14,4 kWh godišnje na 100 km. U ljetnim mjesecima od lipnja do kolovoza potrošnja je bila nešto manja i iznosila je 13,3 kWh na 100 km, zimi od prosinca do veljače potrošnja je porasla na 17,0 kWh, što je 28% više nego ljeti. Domet se smanjio s više od 400 kilometara na samo 317 km.
Usporedni Golf s dizelskim motorom, pak, nije imao gotovo nikakve gubitke u potrošnji. Golf TDI, prevedeno na električnu energiju, ljeti troši 49,7 kWh na 100 km, a zimi 52,2 kWh energije. Domet sa spremnikom od 52 litre iznosi 1084 km ljeti i 1026 km zimi.
– S energetske točke gledišta, električni ID.3 izlazi iz ove usporedbe kao jasni pobjednik – kaže profesor elektrotehnike Ansgar Wego, koji je vodio seriju testova. Što se tiče učinkovitosti, električna vozila pokazala su se znatno učinkovitijima, navodi Wego.
Tijekom cijele godine, Golf TDI potrošio je oko 3,5 puta više energije od ID.3, premda ID.3 pati od prosječnog gubitkaenergije pri punjenju od dvanaest posto.