Nizozemska tvrtka Lightyear, koja je posljednjih šest godina provela razvijajući tehnologije za izradu prvog električnog vozila na solarni pogon na svijetu, sada je ušla novu fazu. Prvi model, Lightyear 0, ušla je u proizvodnju. Napredak u tehnologiji baterija rezultirao je značajnim smanjenjem vremena punjenja u posljednjih nekoliko godina. Osnivač i izvršni direktor Lightyeara Lex Hoefsloot, međutim, mišljenja je da će brzi prelazak na električna vozila rezultirati velikim brojem vozila koja traže pristup infrastrukturi za punjenje, koja se neće povećavati u skladu s povećanom potražnjom. Automobili Lightyear na solarni pogon, međutim, neće toliko ovisiti o infrastrukturi.
Lightyear 0 isporučuje se s kabelom za punjenje, ali ima i autonomiju koja raste sa Sunčevom energijom. Baterija u automobilu ima skromnih 60 kWh što obećava domet od 463 km s jednim punjenjem. U kombinaciji sa solarnim punjenjem koje je dostupno pomoću dvije zakrivljene ploče, Lightyear 0 može dosegnuti 695 km. Vjerojatno je to preambiciozno, ali je zanimljivo. Na temelju prosječne dnevne vožnje od 35 km, Lightyear 0 može proći puna dva mjeseca prije nego što se ponovno mora spojiti na utičnicu.
Lightyear se udružio s finskom tvrtkom Valmet Automotive za svoje proizvodne zahtjeve. Valmet ima više od desetljeća iskustva u proizvodnji električnih vozila, a njegove prethodne suradnje uključuju velika imena u automobilskoj industriji, poput Mercedes Benza, Porschea i Saaba. Za početak, tvornica će proizvoditi jedan automobil tjedno i nastoji povećati proizvodnju do prvog tromjesečja 2023. Lightyear radi na modelu Two, za koji se očekuje da će zahtijevati još manji pristup električnom punjenju i da će jeftiniji za džepove za one koji ih žele kupiti.
Lightyear 0 košta oko 250.000 eura.