Čišće je i omogućuje reciklažu: Yamaha će u izradi svojih motora koristiti – drvo!

Za dijelove koji koriste plastična kućišta, kao što su termostati, vodene pumpe ili čak remenice motora, CNF će biti odlična zamjena...

Yamaha počinje zamjenjivati neke od plastičnih dijelova svojih motora novi materijalom, koji je lakši i može se recklirati. Temeljni sastojak novog materijala je – drvo! Zove se CNF (Cellulose nanofiber resin composite – Kompozit od smole celuloznih nanovlakana) i proizvodi se drobljenjem drvenih vlakana te miješanjem drugih satojaka. CNF smola je 25 posto lakša od trenutnih smola koje se koriste u komponentama motora i puno ju je lakše reciklirati. Osim toga, budući da koristi manje plastike, emisije CO2 iz proizvodnje su smanjene.

Naravno, nemojte očekivati da ćete vidjeti neke veće komponente motora napravljene od CNF-a. Za dijelove koji koriste plastična kućišta, kao što su termostati, vodene pumpe ili čak remenice motora, CNF će biti odlična zamjena, a ako se Yamaha uspije u potpunosti prebaciti na CNF za takve dijelove, moći će drastično smanjiti svoje proizvodne emisije CO2. Trenutačno će se takvi dijelovi koristiti samo na vodenim skuterima, poput WaveRunnera, i sportskim čamcima, počevši od 2024. godine. No to je tek početak. Yamaha također razmišlja o korištenju CNF dijelova za svoje motocikle, kao i druge proizvode.