Otvaranje tvornice u Berlinu, glavnom gradu Njemačke, očigledno je bila i poruka Elona Muska lokalnoj autoindustriji da je novi igrač u gradu. No osim lijepe simbolike treba razmišljati i o drugim stvarima, praktičnije prirode, rekli bismo. Njemačka nije neki neuređeni feud u kojem veliki grači mogu raditi što ih je volja, a burza radnih mjesta je toliko velika da radnici ne trče za prvom prilikom.
Jedan izvor, zaposlenik u berlinskoj tvornici, opisao je Wiredu situaciju u europskoj tvornici Tesle kao potpuni kaos i ustvrdio da su neki radnici bili na bolovanju duže nego što su radili. Od planiranih 12.000 trenutno u tvornici radi samo 7000 radnika. Ideja je bila proizvoditi 5000 Modela Y tjedno, a trenutno s trake izlazi samo 2000 primjeraka.
Tesla se smatra manje poželjnim poslodavcem od drugih proizvođača automobila. Njemački sindikat metalaca IG Metall tvrdi da Tesla plaća 20 posto manje od sličnih tvrtki, a to je veliki problem kada regiji ne nedostaje radnih mjesta. Čak ni zaposlenici koji uđu u tvornicu ne ostaju dugo. Bivši zaposlenici koji su odlučili otići naveli su nedostatak iskustva menadžerskog tima i iznenadne promjene u obrascima rada, kojima se zaposlenici s djecom teško prilagođavaju, kao razloge za njihovu odluku da pronađu posao negdje drugdje. Tovrnica u okolici Berlina počela je s radom u ožujku ove godine.