Koliko je potrebno da se zagrije kabina električnih automobila: U nekima je hladno i nakon 30 minuta…

Neka vozila nisu uspjela zagrijati stražnji dio kabine niti nakon 30 minuta neprekidnog grijanja

Koliko je potrebno da se zagrije kabina električnog automobila? Zarazliku od motora s unutarnjim sagorijevanjem, gdje je toplina nusprodukt rada motora, kod električnih vozila toplina dolazi od električnog grijača. Koliko traje grijanje kabine? Ponekad se čini kao cijela vječnost. Njemački autoklub ADAC je parkirao nekoliko električnih automobila u rashladnoj komori na minus deset stupnjeva te potom u njima uključio grijanje.

U testu se nisu proslavili Fiat 500e, Renault Zoe, Tesla Model Y i VW e-up! Kod spomenutih modela trebalo je više od 30 minuta dok temperatura na prednjim sjedalima nije dosegnula 20 stupnjeva. Topli zrak ispuhuje se iz ventilacijskih otvora prilično brzo na svim testiranim kandidatima – samo donosi različiti volumen, odnosno količinu.

Pobjednik je BMW iX u kojem je nakon 20 minuta dosegnuta visoka temperatura u kabini, a VW ID.3 i Hyundai Kona Elektro su na drugom i trećem mjestu s nešto više od 20 minuta.

Koliko dugo je potrebno da se zagriju (na -10 stupnjeva)?

Neka vozila nisu uspjela zagrijati stražnji dio kabine niti nakon 30 minuta neprekidnog grijanja. Postoje i razlike u toplinskoj izolaciji: u nekim vozilima temperatura pada mnogo sporije nego u drugima. Ovo je važno za kratka zaustavljanja, jer je potrebno manje energije za ponovno zagrijavanje, što znači da i domet ostaje veći. Na testu su se po tom pitanju najboljima pokazali BMW i VW – s unutarnjom temperaturom od 16 i 15 stupnjeva nakon pet minuta te 10 i 9 stupnjeva nakon polusatne pauze. Ostali automobili se hlade brže i dalje.

Svaki e-automobil ima pomoćni grijač kao standard i može se prethodno zagrijati, kontrolirati putem aplikacije, na primjer. Ako je vozilo priključeno na punjač, energija za predgrijanje također se preuzima iz električne mreže umjesto iz baterije i stoga ne utječe na domet.