Nema autombilskih marki koje bolje predstavljaju propali komunistički projekt od Trabanta i Wartburga. Uzdanice industrije nekadašnjeg DDR-a u prvom srazu sa zapadnjačkim proizvodima, početkom devedesetih, pokazale su se inferiornima i nestale su s tržišta. Automobili i marke na koje se čekalo godinama, jer proizvodnja nije pratila potražnju, odjedanput su postali staro željezo, ili plastika u slučaju Trabanta.
No u Njemačkoj se sad javlja nevjerojatan trend – broj registriranih Trabija i Wartburga raste, premda ih u proizvodnji nema već tridesetak godina. Čak 39.342 Trabanata registrirano je u Njemačkoj – gotovo 5000 više nego 2010., piše spiegel.de. Trenutno je 8726 registriranih Wartburga, tisuću više nego prije dvanaest godina. Najviše je registracija u istočnim pokrajinama države. Očekivano! U čemu je poanta? U nekoj vrsti zakonske rupe. Ovi automobili, nakon što su navršili tridesetu, mogu dobiti registracijsku oznaku oldtimera, što smanjuje poreze. Također, s Trabantom se može ući u središta brojnih gradova (zabranjen je pristup vozilima koja emitiraju veće količne CO2) jer njegov dvotakntni motor ispušta samo 99 g/km CO2, što ne umanjuje činjenicu da ispušta ogromnu količinu benzena, opasnog po zdravlje. No benzen još nitko nije regulirao jer već odavno nije problem u autoindustriji. Još od Trabanta…