Bruxelles, odnosno Europska unija, sastavlja novu direktivu o vozačkim dozvolama i prometu, koja bi trebala biti prihvaćena ove godine, a a o tome piše Njemački autoklub (ADAC). Zasad je to samo nacrt, a poznate su i prve konture prijedloga koji će ići na usvajanje europskim tijelima. Promjene bi pogodile mnoge vozače, a one koji se pridržavaju propisa – pozitivno. Koje su najvažnije promjene?
Vozačka dozvola B kategorije odnosi se samo na motorna vozila do ukupne dopuštene mase od 3,5 tone. Većinu mobilnih kućica stoga ne smiju boziti vlasnici vozačke dozvole – preteške su. Zbog toga je planirano povećanje dopuštene ukupne mase na 4,25 tona.
Direktivom o vozačkim dozvolama u cijeloj EU bi uz B kategoriju vozači automatski dobivali i B196 dozvolu za vožnju lakih motocikala do 125 ccm.
Minimalna dob za vozačke dozvole kamiona ili autobusa mogla bi se smanjiti na 18 godina. U Njemačkoj se, na primjer, C kategorija za kamione može steći tek s 21 godinom, a D kategorija za autobuse tek s 24 godine. Pozadina planirane promjene je akutni nedostatak vozača kamiona u Europskoj uniji. Neke od ovih mjera već su na snazi u Hrvatskoj.
Digitalna vozačka dozvola također bi trebala dobiti drugu priliku: cilj je da odgovarajuća aplikacija na pametnom telefonu bude dovoljna u slučaju policijske kontrole ili prilikom iznajmljivanja automobila. QR kod se također razmatra za umjesto trenutnog čipa kako bi bila otpornija na krivotvorenje.
Do sada nije bilo moguće položiti teoretski i praktični vozački ispit u različitim državama članicama Europske unije. Kako bi se uzela u obzir sve veća mobilnost stanovništva, to bi trebalo dopustiti u budućnosti. Za to bi se morali pojednostaviti dosadašnji propisi o boravku.
Također se raspravlja o tome da se s praktičnom nastavom započne tek nakon uspješno položenog teorijskog ispita. U budućnosti bi se barem dio vozačkog ispita mogao polagati i na simulatorima. Obvezni tečaj osvježenja znanja godinu dana nakon dobivanja vozačke dozvole namijenjen je smanjenju broja nesreća. Stručnjaci za sigurnost na cestama preporučili su ovu mjeru.
Duljina oduzimanja vozačke dozvole (npr. zbog vožnje u alkoholiziranom stanju) trebala bi biti standardizirana i međusobno priznata. Zabrana vožnje uvedena u Italiji onda bi se također primjenjivala u Njemačkoj. U tom kontekstu također se traže jedinstvene granične vrijednosti za konzumaciju alkohola i droga, bodovni sustavi u različitim zemljama trebaju se uskladiti, a podaci o vozačkim dozvolma svih građana EU-a trebaju se pohraniti u europsku bazu podataka. To bi trebalo olakšati policijske provjere.