Njemački magazin AutoBild ispitao je koliko traju važni dijelovi automobila i koliko može koštati njihova zamjena. Sada su cijene i kod nas u eurima pa možemo još bolje usporediti (ako i u servisnom sektoru nije došlo do dramatičnih poskupljenja).
Alternator – Nakon otprilike 100.000 kilometara se istroši i više ne puni akumulator kako treba. Zamjena košta od oko 250 eura.
Turbo punjač – Strana tijela ili nedostatak podmazivanja osiguravaju da ćete imati problem. Za zamjenu je potrebno izdvojiti između 1000 i 3000 eura.
Motor – Nedostatak podmazivanja, puknuti zupčasti remen ili mehanički problemi mogu dovesti do kvara, a to je često skupo. Ovisno o modelu vozila, morate očekivati visoku četveroznamenkastu svotu. Stoga, ne ignorirajte svjetla upozorenja i netipične zvukove, već odmah idite u radionicu.
Mjenjač – Nedostatak ulja ili toplinsko preopterećenje mogu prouzročiti ozbiljne probleme sa zupčanicima. Zato, najkasnije nakon 150.000 kilometara morate promijeniti ulje u mjenjaču, inače vam prijeti zamjena mjenjača koja može koštati 4000 eura.
Kvačilo – Prečesto traljavo mijenjanje stupnjeva prijenosa dovodi do potencijalnog kvara. To će vas koštati između 400 i 1500 eura.
Vodena pumpa – Premalo tekućine u radijatoru, nečistoće ili abrazija metala uzrokuju probleme. Pumpa proizvodi čudne zvukove ili gubi tekućinu. Tada je nužna zamjena za koju treba platiti oko 500 eura. Vodenu pumpu ima smisla mijenjati u isto vrijeme kada mijenjate zupčasti remen.
Kompresor klime – Na oko 180.000 kilometara morate očekivati da ćete platiti 1200 eura skupu zamjenu.
Amortizeri – Previše opterećenja i vožnja po lošim cestama uzrokuju trošenje i sve nemirnije ponašanje u vožnji. Ipak, amortizeri bi trebali izdržati 80.000 kilometara, a tada morate uložiti oko 450 eura u zamjenu, koja uvijek treba biti u paru.
Kočnice – Ako prečesto i preintenzivno kočite, najkasnije nakon 60.000 kilometara čuti ćete škripanje i buku. Zamjena košta od oko 300 eura.
Zupčasti remen – Promjena je prema specifikaciji proizvođača na oko 50.000 kilometara, a kod novijih automobila razmaci su duži. Svatko tko to ignorira riskira oštećenje motora. Za tu promjenu morate očekivati troškove od oko 400 eura.