Citroënov direktor: Dolazi kraj SUV-ova! Njihova aerodinamika je neprihvatljiva!

Sedamdesetih godina prošlog stoljeća automobil je bio težak 700 kg. Danas je prosječan automobil težak 1300 kg. Sutra će prosječan automobil težiti dvije tone

Propast SUV-a je neizbježna, inzistira Citroenov izvršni direktor Vincent Cobée u intervjuu AutoExpressu. Takva su vozila činila 50 posto svih registracija novih automobila u Europi u posljednjih nekoliko godina, ali govoreći za AutoExpress, Cobée ukazuje na pojavu limuzina, koje nazivaju SUV-ovima samo zato što su malo povišene, kao dokaz za svoje stajalište. Primjer takvog vozila je i Citroën C5 X. Jedan od glavnih razloga zašto se industrija polako prebacuje sa SUV vozila na automobile kao što je C4 X je aerodinamika, kaže on.

– Na električnom vozilu, ako je aerodinamika pogrešna, domet se drastično smanjuje. Možete izgubiti 50 kilometara kao razliku između dobre i loše aerodinamike, a razlika između SUV-a i limuzine je 60/70/80 kilometara.

Trenutačno rješenje je povećanje veličine baterije, nešto što već vidimo u asortimanima raznih proizvođača – na primjer, BMW iX ima mnogo veći paket od manjeg i4, ali to neće uvijek biti moguće.

– Počet će ograničavati težinu i veličinu baterija, bilo kroz porez, kroz poticaje, kroz regulaciju… rekao je. Vrijedno je napomenuti da će Francuska krenuti putem oporezivanja vozila prema težini.

– D segment (SUV-ova) će biti ‘ubijen’ zbog aerodinamičnosti i mase. Sedamdesetih godina prošlog stoljeća automobil je bio težak 700 kg. Danas je prosječan automobil težak 1300 kg. Sutra će prosječan automobil težiti dvije tone. Dakle, koristimo tri puta više resursa za pružanje iste usluge, samo da budemo ‘zeleni’.

Kupnju automobila čija se velika baterija samo povremeno koristi uspoređuje s ogromnom torbom namijenjenom pješačenju do ureda.

– Idete li u ured s takvom trobom? Odgovor je ne. Pa zašto biste išli u ured s autom s jednom tonom baterije?

Umjesto toga, trebao bi biti veći naglasak na boljem iskustvu punjenja u pokretu, kaže on, nešto što Citroëno namjerava olakšati putem alata za planiranje rute i kao privremenu mjeru, kratkoročne posudbe automobila s motorima s unutarnjim sagorijevanjem za svoje kupce električnih vozila (kada idu na duža putovanja). Citroën je počeo nuditi potonju uslugu u Francuskoj, s planovima za širenje na druga tržišta.