Tvrtka za proizvodnju željezne rude Fortescue Metals Group odlučila je vidjeti može li se nešto promijeniti u njezinim aktivnostim. Njezinih 240 rudarskih (dizleskih) kamiona potrošilo je 200 milijuna litara 2021. godine. Sada je vrijeme za primjene. U ljeto prošle godine, Fortescue je sklopio ugovor s njemačkim proizvođačem opreme Liebherr o zajedničkom razvoju baterijskog električnog rudarskog tegljača temeljenog na šasiji T 264. To je inače zvijer od 240 tona s dizelskim motorom od 2700 KS i električnim motorima od 4425 KS.
Prema ugovoru, jedan od 120 vučnih kamiona koje će Fortescue kupiti od Liebherra postat će isključivo električni prototip kojega će se testirati ove godine u regiji Pilbara u Australiji. Kamion će biti opremljen baterijom koju je dizajnirao i proizveo WAE Technologies (donedavno Williams Advanced Engineering, poveznica s F1 momčadi nije slučajna)
U kamion će baterija od 1,4 MWh (1400 kWh ili oko dvadesetak puta više od automobilskih baterija). Baterija teži 16 tona, dugačka je 3,6 metara, široka je 1,6 metara i visoka je 2,4 metra.
Baterija se sastoji od osam spojenih zasebnih paketa. Svaki od paketa sastoji se od 36 modula, od kojih svaki ima svoje vlastite sustave hlađenja i upravljanja. Fortescue je objavio da je baterija stigla u njihovu radionicu u Perthu, gdje će biti sastavljena i potom instalirana na rudarski kamion. Zatim će u Pilbaru na testiranje u vožnji. Pretpostavlja se da ima i sustav regeneracije energije na uzbrdicama, ali ne zna se puno. Spominje se da bi trebala biti puna za pola sata, ali voljeli bismo vidjeti taj punjač. O uspjehu ovog projekta ovisi hoće li Fortescue mijenjati cijelu flotu svojih kamiona.