Osiguravateljska kuća traži: Za prijevoz električnih automobila u brodovima treba uvesti posebna pravila!

Prema izvještaju Allianza, mora se implementirati niz protokola za prijevoz električnih automobila

Izvješće osiguravatelja Allianz Global Corporate & Specialty (AGCS) procjenjuje rizike prijevoza električnih automobila na brodovima u kontekstu izbijanja i gašenmja požara. Za potrebe analize, AGCS je proučio više od 240.000 pomorskih nesreća koje su se dogodile između 1. siječnja 2017. i 1. siječnja 2022., i koje su prouzročile gubitke od 9.2 milijarde eura. Što se tiče onih kojima je glavni uzrok požar, one su najskuplje za osiguravatelje, jer predstavljaju 18 posto vrijednosti svih šteta.

Neki od najvećih svjetskih teretnih brodova mogu prevoziti do 8000 automobila. Oni bi, prema izvješću, mogli biti podložni požaru, kao što se već dogodilo s brodom Felicity Ace. Podsjetimo, u ožujku 2022. požar i kasnije potonuće broda, s oko 4000 uglavnom premium vozila na brodu, stavili su u središte pozornosti opasnosti i rizike povezane s prijevozom električnih vozila i njihovih baterija. Isti razlozi također stoje iza potonuća brodova za prijevoz automobila Höegh Xiamen’ i Cosco Pacific. Premda se točan uzrok požara možda nikada neće saznati, prema riječima stručnjaka, prisutnost litij-ionskih baterija na brodu samo je moglo pogodovati širenju požara. Osim toga, kod litij-ionskih baterija postoje otegotni čimbenici, kao što su dodatne eksplozije, otrovni plinovi i ekstremna toplina koja se razvija njihovim gorenjem.

Prema izvještaju Allianza, mora se implementirati niz protokola za prijevoz električnih automobila, a sigurnost je na prvom mjestu. Među mjerama izdvajaju se: veća posada – s više osoblja može se lakše suočiti s plamenom. Termalne kamere – moraju biti postavljene tako da i pri najmanjem znaku upozore na požar u skladištu. Detektori plina – moderni detektori vrlo su sofisticirani i upozoravaju posadu i na najmanju promjenu u okolini. Vozilase moraju prevoziti tako da se ni pod kojim okolnostima ne pomiču tijekom putovanja jer je upravo to jedan od okidača požara u električnim automobilima.

Nužno je izbjegavanje punjenja baterija vozila na brodu. Osiguravatelj Allianz traži da sustavi električnih automobila budu zatvoreni i da se tijekom putovanja ne vrši punjenje jer je to jedna od najkritičnijih operacija koja može izazvati samozapaljenje i požar.

Suzbijanje požara koji je izbio u električnom vozilu vrlo je teško ako se ne zaustavi u prvim trenucima. Kad se razvije požar, može dosegnuti više od 1000 stupnjeva Celzija, uništavajući sve oko sebe. Potrebno je oko 2500 litara vode za obuzdavanje požara. Čak se i ugašeni plamen, odnosno vozilo, moraju nadzirati tjednima da ne bi opet došlo do požara.