Države moraju puniti blagajnu, a prekršaji se moraju plaćati. Tako je još od vremena prvih država, a i prvih automobila. Neki vozači uče samo kada im država isprazni novčanik, a neki pokušavaju izbjeći i tu obavezu. Od svih prometnih prekršitelja u Belgiji koji dobiju kaznu, njih 94 posto plaća kaznu bez primjedbi. Oko 6 posto odbija platiti kaznu. Zbog njih je belgijska vlada 2020. godine osmislila poseban program – naplatu nalogom za plaćanje koji odgovarajući iznos uzima od osobnog dohotka. Plaće, narodski rečeno. Od tada je izdano milijun takvih naloga.
Kako to funkcionira u praksi? Platni nalog je u prvoj fazi posljednja opomena za plaćanje kazne, dolazi vozaču kao obavijest. Iznos je 35 posto veći od onog kojeg bi platio da je kaznu podmirio na vrijeme. Nakon primitka, prekršitelj ima 30 dana da plati kaznu. Ako prekršitelj i dalje ne plati, ide ovrha na plaću.
Protiv platnog naloga prekršitelji koji se ne slažu s utvrđenim prekršajem uvijek se mogu žaliti. Prema statistikama, to se događa u 1,34 posto slučajeva. Ostali jednostavno prihvate realnost i shvate da im je bankovi račun postao tanji – preko noći, piše hln.be.