Prva cesta koja sama otapa led: Dodatno soljenje nije potrebno…

Neki stručnjaci su skeptični i misle da će zbog veće abrazivnosti asfalta i granula brže nastati rupe na cesti

Problemi s ledom na cesti muče cestare, a i nas vozače. Pojava je opasna pa ako se led ne otopi i cesta ne zasoli  na vrijeme, slijede problemi. Može li cesta funkcionirati bez zasoljavanja, odnosno sama otapati led? Čini se kao fikcija, ali izgleda da je moguće. Koliko je to financijski opravdano? E, to je već neko drugo pitanje.

Znanstvenici sa Sveučilišta za znanost i tehnologiju Hebei u Shijiazhuangu u Kini razvili su rješenje. Objavili su tekst u znanstvenom časopisu ACS Omega. Oni su kreirali mješavinu asfalta koja sama otapa led. Koristili su sol bez klorida, koja je ekološki prihvatljivija. Ona se miješa u prah s tenzidom, silicijevim dioksidom, natrijevim bikarbonatom i troskom iz visokih peći i oblikuje u malene kapsule, koje se zatim umiješaju u asfalt.

Površina ceste je stoga trajno blago zasoljena – a abrazija koju uzrokuju automobili u vožnji stalno izlaže nove mikrokapsule. Takava cesta trebala bi trajati do osam godina. Nova površina već je uspješno isprobana na jednom izlazu s autoceste u Kini (na fotografiji). Temperature do minus 20 stupnjeva Celzijusa nisu prouzročile tzv. crni led, a svježe napadali snijeg odmah se otopio.

Neki stručnjaci su skeptični i misle da će zbog veće abrazivnosti asfalta i granula brže nastati rupe na cesti! Vidjet ćemo.