Obljetnica za modernu Octaviju: Karavanska verzija važan je iskorak, pokrenut prije 25 godina!

Škoda Octavia Combi dosegla je prodaju ukupno od više od 2,8 milijuna primjeraka u proteklih četvrt stoljeća

Ima u životu svkakavih obljetnica, od onih kada ste se pristojno osramotili do onih kojih se rado sjećate. Tako je i s proizvođačima automobila. Na primjer, neki proizvođači bi radije zaboravili godišnjice modela koje su ih skupo koštali, a nisu ispunili prodajna očekivanja. Jedna od takvih priča sigurno nije Škoda Octavia Combi – koja slavi 25-godišnjicu. Barem kada govorimo o modernoj Octaviji Combi. To je klasična priča o uspjehu koju Škoda gura iz generacije u generaciju. Uspješni kemijski spoj s jednom molekulom prostranosti i dvije molekule cjenovne pristupačnosti prvoj je generaciji osigurao ogroman tržišni kolač, koji do danas, nekoliko genracija dalje, donosi slične rezultate. Sve je krenulo 3. ožujka 1998. Škoda je podignula zavjesu s prve Octavije Combi moderne generacije na Međunarodnom sajmu automobila u Ženevi. Serijska proizvodnja budućeg bestselera započela je nekoliko tjedana ranije, u veljači 1998., u modernom proizvodnom pogonu u Mladoj Boleslavi. Tijekom sljedećih 25 godina, ovaj model postao je jedan od najuspješnijih karavana u svojoj kategoriji u Europi.

Vratimo se korijenima, u dalju povijest. Već od 1959. godine Octavia predstavlja prekretnicu u više od 127 godina dugoj povijesti Škode. Još praktičnija verzija, Octavia Combi, s prostranom i varijabilnom kombiniranom karoserijom koja nudi i prednosti osobnih i lakih gospodarskih vozila, lansirana je 11. rujna 1960. S duljinom od samo 4065 mm, širinom od 1600 mm i visinom 1430 mm, Škoda Octavia Combi je uz pet putnika mogla prevesti 690 litara prtljage, a s oborenom stražnjom klupom čak do 1050 litara. Očigledno je za Škodu prostor bio bitan i prije više od pedeset godina. Kao temelj za Octaviju, Škoda je koristila tradicionalni koncept s okvirom šasije i sprijeda postavljenim četverocilindričnim benzinskim motorom koji pokreće stražnje kotače. Robusna konstrukcija u kombinaciji s razmakom od tla od 175 mm dokazala se čak i u zahtjevnim uvjetima rada.

Još jedno i još uspješnije poglavlje započelo je 1992. godine, nedugo nakon integracije češkog proizvođača automobila u Volkswagen grupu. Novorazvijena Octavia bila je prva Škoda temeljena na platformi šasije A4 Grupe, a dizajnerski tim predvođen Dirkom van Braeckelom već je radio s digitalnim alatima, poput programa CAD. Proizvodnja Škode Octavije, isprva s liftback karoserijom, započela je u rujnu 1996. u potpuno novoj hali tvornice u Mladoj Boleslavi, tada jednoj od najmodernijih u Europi. Naravno, karoserija je bila samonoseća, a pogon na prednje kotače.

Od rujna 1997. oko 200 jedinica nove Octavije Combi proizvedeno je kao dio pretprodukcijske serije, koja nije isporučena kupcima. Proizvodnja je započela u veljači malo prije službene svjetske premijere  na prestižnom Međunarodnom sajmu automobila u Ženevi. Prvi su modeli isporučeni u svibnju 1998. godine. Karavan od četiri i pol metra imao je međuosovinski razmak od 2512 mm, bio je šest milimetara dulji i 26 mm viši od liftbacka. Prtljažni prostor od 548 do 1512 litara bio je među najvećima u klasi. Cijelu su priču pratili i motori, a kod nas su posebno bili popularni 1,9-litreni turbodizelaši s varijacijama od 90, 100, 110 do 130 KS.  Naravno, glavnina prodaje bila je rezervirana za početni model s 90 KS.

Tijekom prve godine proizvodnje verzija Combi činila je 15 posto prodaje modela Octavia. U 2001. postotak je već porastao na 40,5 posto. Tijekom 13-godišnje karijere ove prve generacije proizvedeno je 470.600 automobila.

Od ljeta 2004. proizvodila se druga generacija Octavije Combi, paralelno uz prvu modernu generaciju. Suživot je trajao je šest godina, jer su se dva automobila savršeno nadopunjavala na tržištu. Moderne oblike sljedeće Octavie A5 dizajnirao je tim dizajnera predvođen Thomasom Ingenlathom. Do 2013. 881.200 kupaca odlučilo se za karavan, što je činilo 33% globalne prodaje Octavije.

Treća Octavia Combi (A7), lansirana 7. ožujka 2013., a bila je još uspješnija. Asortiman se postupno proširio i uključio Octaviju Scout, off-road verziju s naprednim 4×4 pogonom, automatskim mjenjačem i mnogim drugim modernim značajkama. Između 2012. i 2020. čak je 1.195.500 jedinica treće generacije Octavije Combi napustilo  Škodine proizvodne pogone.

Lansirana u studenom 2019., četvrta generacija je Škodin prvi model serijske proizvodnje s blagom hibridnom e-TEC tehnologijom. Prvi put Škoda također nudi plug-in hibridnu Octaviju Combi iV koja je također dostupna u sportskoj Octaviji Combi RS iV. Četvrta moderna generacija bestselera marke premašila je četvrt milijuna jedinica isporučenih kupcima. Škoda Octavia Combi tako je dosegla ukupno više od 2,8 milijuna kupaca u proteklih četvrt stoljeća.