Neki su brodari odlučili da neće prevoziti električne automobile, a razloge treba tražiti u opasnostima od požarima. Postotak električnih automobila koji gore nije veći od dizelaša ili benzinaca, ali postoji drugi problem. Požari na kontejnerskim brodovima i trajektima gase se plinom CO2, odnosno ugljičnim-dioksidom. Ta metoda s električnim automobilima ne funkcionira.
Prema njemačkim osiguravateljima, brodovi bi trebali biti opremljeni drugim sustavima za gašenje požara kako bi pružili bolju zaštitu u slučaju požara na električnim vozilima. Trenutno korištena tehnologija koja se temelji na CO2 nije dovoljna za litij-ionsku bateriju u plamenu, objašnjava Opća udruga njemačke industrije osiguranja (GDV). Sustavi s visokotlačnom vodenom maglom su mnogo prikladniji, a mnogi brodovi to zasad nemaju. Osim otrovnih plinova, vatra iz baterija oslobađa kisik koji održava plamen. Osiguravajuća industrija već godinama zahtijeva bolju zaštitu od požara na brodovima.
U Atlantskom oceanu nedavno je potonuo brod Felicity Ace koji je prevozio više od 3800 automobila, a s njegovom havarijom, požarom i nepovratnim odlaskom na dno pojavilo se i niz pitanja. Jedno od njih je – kako je požar započeo?
Mitsui OSK Lines (MOL) vlasnik je Felicity Acea. Brod japanske tvrtke prevozio je u SAD posljednju seriju proizvedenih Lamborghini Aventadora, mnogo Volkswagena, Audija i Porscea te čak i jednu rabljenu Hondu Prelude. Potonuće je Japance koštalo 500 milijuna dolara. Uzrok požara će vjerojatno ostati misterij, ali sumnja se da su električna vozila koja su bila na brodu pridonijela žestini požara.