Velika ADAC-ova statistika kvarova: Prošle godine zabilježen je porast problema s električnim vozilima i hibridima!

Komponente električnih automobila poput baterije, elektromotora ili tehnologije punjenja rijetko su se kvarile...

U 2022. godini djelatnici za pomoć na cesti Njemačkog autokluba ADAC-a pružili su pomoć vozačima više od 3,4 milijuna puta. To znači da su mehaničari bili na intervenciji u prosjeku 9352 puta dnevno. To je dva posto manje intervencija nego prethodne godine dok je najčešći uzrok kvarova ostao isti – problemi s akumulatorom automobila, a zabrinjavajuća brojka je da su intervencije za električne automobile i hibride više nego udvostručene.

Prošle je godine ADAC bio pozvan u pomoć 3.413.488 puta, a to znači da je pružena intervencija na cesti svakih 9,2 sekunde u Njemačkoj. U usporedbi s 2021. (3.492.335 intervencija) broj intervencija pao je za 2,3 posto. Glavni razlog pada vjerojatno je blaga zima u siječnju i veljači 2022. godine.

Kao i prethodnih godina, problemi s akumulatorom bili su najčešći uzrok kvarova u 2022. godini – 43,2 posto svih slučajeva. Na drugom mjestu su kvarovi na motoru (23,8 posto). To prije svega uključuje probleme s ubrizgavanjem, paljenjem ili senzorima. S 10,4 posto, treći najčešći razlog koji je zahtijevao pomoć cestovne ophodnje bili su problemi s elektronikom.

Značajno je porasla i pomoć električnim automobilima. Nakon oko 25.000 poziva u 2021. godini, ADAC-ovi djelatnici morali su se pobrinuti za pokvarena električna i hibridna vozila oko 52.000 puta u 2022. Razlozi povećanja leže u rastućem broju takvih vozila. Prema Saveznoj upravi za motorni promet, gotovo 1,3 milijuna e-automobila i automobila s hibridnim pogonom novoregistrirano je 2022. godine, što je snažan porast u usporedbi s prethodnom godinom. Osim toga, mnogi e-automobili iz prethodnih generacija sada dosežu dob u kojoj se povećava i ranjivost modela s motorom na izgaranje, a to je vidljivo i po broju kvarova.

S više od 50 posto kvarova glavni uzrok problema bila je baterija za pokretanje, čak i u električnim automobilima. S druge strane, specifične komponente električnih automobila poput baterije, elektromotora ili tehnologije punjenja rijetko su bile odgovorne za kvarove.