Globalno tržište električnih vozila (EV) opravlja se od jednog od najdramatičnijih kolapsa mjesečne prodaje. Istraživanje tvrtke Rystad Energy pokazalo je da je u siječnju prodano samo 672.000 električnih vozila, otprilike samo polovica prodaje ostvarene u prosincu 2022. i samo 3-postotno povećanje u odnosu na siječanj 2022. Ujedno je tržišni udio električnih vozila među svim prodanim osobnim automobilima također pao na 14% u siječnju, što je znatno niže u odnosu na 23% zabilježenih u prosincu.
Prodaja električnih vozila bila je na stabilnoj uzlaznoj putanji posljednjih godina, a usporavanje prodaje zabrinjavajuća je vijest za industriju. Porezne olakšice i državne subvencije do danas su podupirale tržište električnih vozila, s obzirom na to da države identificiraju elektrifikaciju voznog parka osobnih automobila kao temeljnu taktiku za postizanje ciljeva nulte emisije štetnih plinova. Smanjenje ili ukidanje ovih subvencija na početku godine negativno je utjecalo na raspoloženje potrošača. Sada proizvođači automobila pokušavaju preokrenuti silaznu putanju i spasiti tržište u 2023.
Subvencije za električna vozila u mnogim europskim zemljama i kontinentalnoj Kini smanjene su početkom godine, a povratak bilo kakve značajnije subvencije malo je vjerojatan u bliskoj budućnosti. Jedini tračak nade za globalnu perspektivu je tržište SAD-a, koje je upravo na početku svog puta elektrifikacije i uvođenja poreznih olakšica. SAD je bio jedino veliko tržište koje je zabilježilo povećanje prodaje električnih vozila i tržišnog udjela u odnosu na prethodnu godinu, premda je njegov doprinos globalnom ukupnom iznosu još uvijek relativno minimalan.
Kina, najveće globalno tržište električnih vozila, doživjela je smanjenje prodaje električnih vozila od gotovo 50% u siječnju 2023. u usporedbi s prethodnim mjesecom. Premda je prošlog mjeseca došlo do marginalnog rasta prodaje električnih vozila u Europi u odnosu na prethodnu godinu, tržišni učinak je bio loš, pri čemu su mnoge zemlje prikazale strmoglavi pad prodaje električnih vozila od prosinca 2022. Kako su se subvencije za električna vozila bližile kraju, mnogi su potrošači požurili s uplatama za nova vozila i realizirali su ih prije kraja 2022. Zbog toga je prodaja krajem 2022. rasla, ali je referentan podatak o tek blagom rastu prodaje u odnosu na 2022. godinu. Očekuje li se električna revolucija, tih 3% rasta je premalo.
Sve je to vjerojatno potaknulo Teslu na velike popuste za svoje vozila, a reagirali su i neki drugi proizvođači električnih automobila.