Obračun u Bruxellesu: Nijemci ne žele ukidanje motora s unutarnjim sagorijevanjem, a Francuzi žele! Tko je u pravu?

Europska zelena tranzicija, čini se, zapela je na najvažnoj industrijskoj grani, autoindustriji

Pokušat ćemo biti maksimalno kratki jer stvari i jesu jednostavne. Europska unija je najavila da će 2035. godine zabraniti prodaju svih novih automobila s motorima s unutarnjim sagrijevanjem na području svoje ingerencije. Dakle, tu se broji i mala Hrvatska i velika Španjolska. Sada su Nijemci, uz podršku Talijana i svojih istočnih susjeda odlučili minirati ovu odluku prije ključnog glasanja te tražiti izuzeća za automobile koje će pokretati sintetičke goriva ili e-goriva.

S druge strane ringa su Francuzi, Španjolci i države sa sjevera EU, koje ne žele nikakve izuzetke te jasnu tranziciju na vozila bez emisija 2035. godine. Tko je u pravu? Svi i nitko. Nijemci pričaju da će samo s električnim pogonima (ili možda vodikom) prosječni automobili biti preskupi većini građana EU. Iza njemačke i talijanske upornosti skriva se i briga za proizvođače poput Porschea ili Ferrarija, te održavanja modela poput 911, koji su prosječnim konzumentima daleki kao Mars ili Venera.

Francuzi, pak, tvrde da je započeta električna tranzicija u kritičnoj fazi: samo igra s maksimalnim ulogom ubrzat će razvoj i Europa će sustići prednost Kineza u razvoju električnih vozila, pogotovo kada je njihova cijena u pitanju. Po njima, kolebljivost i neizvjesnost pogađaju sve europske proizvođače automobila.

Europska zelena tranzicija, čini se, zapela je na najvažnoj industrijskoj grani, autoindustriji. Vratimo se na ring i terminologiju iz boksa. Ako će ova borba trajati 12 rundi, suparnici bi mogli toliko iscrpljeni da bi pobjednika novi izazivač mogo srušiti – malim prstom.