Novi parametar u crash testu automobila: Koliko je potrebno da se putnici oslobode iz vozila koje je potonulo!

Mora postojati i opcija da se staklo na vozilu može razbiti ako mehanizam za njegovo spuštanje ne funkcionira

Nakon ozbiljnih poplava koje je pretrpjela Australija prije nekoliko mjeseci, nadležna organizacija za testiranje i procjenu sigurnosti vozila dostupnih na australskom tržištu, ANCAP, odlučila se na važan iskorak – testiranje tehnologija za oslobađanje vozača i putnika u potopljenom vozilu. Kada vozilo završi u vodi ili ga odnose poplava putnici moraju djelovati brzo jer bijeg postaje problem što je osoba duže u putničkom prostoru. Razlika u tlaku između unutrašnjosti vozila i sile kojom djeluje voda znači da je potrebno mnogo vremena prije nego što se vrata konačno mogu otvoriti.

Brzina je ključna za izlazak iz automobila, a govorilo se o vremenu između 60 i 90 sekundi – do sada. Australska agencija ANCAP odlučila je pomoći ljudima koji su u svojim vozilima ostali zarobljeni u vodi. Ove će godine provesti test koji potvrđuje mogućnost bijega iz putničkog prostora najmanje 10 minuta nakon što vozilo krene tonuti. To implicira da će proizvođači automobila morati osigurati da se vrata i prozori mogu otvoriti pod vodom – tijekom tih 10 minuta. Moraju imati mehanizam koji im omogućuje spuštanje i podizanje stakala na vratima i otključavanje za otvaranje vrata. Osim toga, proizvođači moraju u korisničkom priručniku objaviti informacije koje objašnjavaju kako postupiti u slučaju da svi ti novi mehanizmi zakažu.

Također, mora postojati i opcija da se staklo može razbiti ako mehanizam za njegovo spuštanje ne funkcionira. Vjerojatno je da će ove elemente sigurnosti pratiti i drugi regulatori automobilske sigurnosti u svijetu…