Skupi programi pranja s donjim čišćenjem mogu oštetiti vaš automobil, ističe Njemački autoklub (ADAC). Jeftin program pranja često je najbolji, pod uvjetom da je takozvano pretpranje dio procesa, također navode iz ADAC-a. Pretpranje je od velike važnosti kada vozite svoj automobil kroz autopraonicu. To se može učiniti, primjerice, mlazom pare ili slojem kemijske pjene koji otpušta tvrdokornu prljavštinu na boji automobila i sprječava da čestice prljavštine, pijeska, soli i kamenčića poput brusnog papira djeluju na boju i uzrokuju ogrebotine.
Ističe se da su dovoljni jeftini, standardni programi pranja. Skupi, premium programi s čišćenjem podvozja nisu potrebni i mogu čak dovesti do problema. Kod starijih vozila, prilikom čišćenja podvozja, vlaga može prodrijeti kroz otvore na dnu. Moderna vozila, s druge strane, obično su prekrivena plastikom s donje strane, što čini nepotrebnim pranje podnice radi zaštite od korozije.
Boju je najbolje, nakon čišćenja, zaštititi od sunčevih zraka, smole, ptičjeg izmeta i ljepljive peludi. Tretman voskom štiti će vaš automobil tri do šest mjeseci, a tretman od strane profesionalne tvrtke za poliranje može trajati i do godinu dana. Također, svako oštećenje boje uzrokovano, na primjer, udarcem kamenja, treba odmah tretirati olovkom za popravke kako bi se spriječilo daljnje oštećenje hrđe i skupi popravci.