Gašenje električnih automobila mukotrpan je posao. Oni se neće zapaliti češće od, primjerice, dizelaša ili benzinaca, ali kada do toga dođe, vatrogascima nije lako. Potrebno je potrošiti goleme količine vode. Tehnologija vodenog mlaza švedske tvrtke Cold Cut Systems mogla bi donijeti velike promjene. Sustav je uspješno testirala Švedske agencija za civilne slučajeve (SCCA).
Litij-ionske baterije gore velikim intenzitetom, ispuštajući otrovne plinove uključujući cijanovodik. Za gašenje električnog vozila potrebno je oko 150.000 litara vode. Za gašenje benzinaca i dizelaša treba oko 4000 litara.
Sustav ColdCut Cobra direktno napada vatru, koristeći vodeni mlaz od 300 bara (čak 140 puta više od tlaka u gumama) i abrazivni materijal koji može prorezati pod vozila i kućište baterije od titana. Na taj način vatrogasci mogu izravno poplaviti goruće ćelije, a testovi SCCA pokazuju da je sustav toliko učinkovit da je potrebno samo 750 litara vode da se ugasi baterija automobila u manje od 10 minuta.
Sustav ColdCut prvobitno je lansiran 1997. kao sredstvo za sigurno rezanje metala u eksplozivnim okruženjima kao što su rafinerije nafte, ali su ga ubrzo počele koristiti vatrogasne ekipe u tvornicama papira, rudnicima ugljena i kemijskim postrojenjima.
Sustav koristi Toyotu Hilux, ali s novom šasijom. Pogon 6×6 nudi 3000 kg nosivosti – gotovo trostruko više od standardnog kapaciteta 4×4 Hiluxa. Prtljažni prostor je također produžen za 1230 mm.